علمی فناوری 11:54 - 17 تیر 1399
پژوهشگران "دانشگاه لیدز" و "دانشگاه کالیفرنیا، سن‌دیه‌گو" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند میدان مغناطیسی زمین ۱۰ برابر سریع‌تر از آنچه پیشتر تصور می‌شد تغییر می‌کند.

میدان مغناطیسی زمین ۱۰ برابر سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد تغییر می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، میدان مغناطیسی که دائما در حال تغییر است با جریان همرفتی فلز مذاب که هسته بیرونی زمین را تشکیل می‌دهد، ایجاد و نگهداری می‌شود.

دانشمندان معمولاً برای بررسی تکامل میدان مغناطیسی طی دوره‌های زمانی زمین شناسی، میدان‌های مغناطیسی ضبط شده توسط رسوبات، جریان‌های گدازه و مصنوعات ساخته شده توسط انسان را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

اکنون در یک مطالعه جدید، دانشمندان رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده‌اند. آنها داده‌های شبیه سازی‌های رایانه‌ای از روند تولید میدان مغناطیسی را با داده‌های حاصل از بازسازی تغییرات اخیر در میدان مغناطیسی زمین که در طول ۱۰۰ هزار سال گذشته منتشر شده، ترکیب کردند.

طبق مطالعه دانشگاه لیدز و دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیه‌گو، تغییر جهت میدان مغناطیسی زمین ممکن است ۱۰ برابر سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد صورت گیرد. این مطالعه بینشی از جریان چرخش آهن، دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر زیر سطح سیاره ارائه می‌دهد. همچنین توضیح می‌دهد که این عمل چگونه در طول صد هزار سال گذشته بر حرکت میدان مغناطیسی تأثیر گذاشته است. دانشمندان توضیح می‌دهند که این تغییرات سریع مربوط به تضعیف مکانی میدان مغناطیسی است. این بدان معناست که این تغییرات معمولاً در زمان‌هایی رخ داده است که میدان مغناطیسی به شدت تغییر یافته یا در هنگام نوسانات ژئومغناطیسی وقتی محور دو قطبی در مقایسه با خطوط میدانی که از یک قطب مغناطیسی بیرون می‌آیند و در مکانی دیگر با یکدیگر برخورد می‌کنند، مسیری طولانی را از قطب‌های جغرافیایی شمال و جنوب طی کرده است.

یکی از مواردی که آنها طی این مطالعه برای تغییر شدید میدان گفتند، تغییر شدید سالانه 2.5 درجه ای در جهت میدان ژئومغناطیسی در ۳۹ هزار سال پیش است. این حرکت مربوط به قدرت مکانی ضعیف است و در یک منطقه مکانی در ساحل غربی آمریکای مرکزی و به دنبال نوسان لشامپ(وارونگی کوتاه میدان مغناطیسی زمین در حدود ۴۱ هزار سال پیش) رخ داده است.

تجزیه و تحلیل دقیق رویدادهای مشابه در شبیه سازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد که سریع‌ترین تغییرات جهت میدان با حرکت تکه‌های معکوس در سطح هسته مایع همراه است. این تکه‌ها در عرض جغرافیایی پایین‌تر رخ می‌دهند که این موضوع نشان دهنده این است که جستجوهای بعدی برای درک تغییرات سریع جهت میدان باید در این مناطق صورت گیرد.

دکتر "کریس دیویس"(Chris Davies) از دانشکده زمین و محیط زیست گفت: ما دانش کاملی از میدان مغناطیسی در ۴۰۰ سال گذشته نداریم. از آنجا که این تغییرات سریع نمایانگر برخی رفتارهای شدیدتر از هسته مایع است، آنها می‌توانند اطلاعات مهمی در مورد رفتار فضای عمیق زمین در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام


10607175
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است