استانی 00:08 - 30 بهمن 1397

بازگشت یک بهله «کرکس سیاه» به دامان طبیعت پلدختر

علی الشتری نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی تماس همیاران محیط زیست مبنی بر رویت و زنده گیری یک بهله کرکس در اطراف شهر پلدختر، محیط بانان این اداره بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: درمان اولیه این پرنده که به علت آسیب دیدگی توسط «اسماعیل فاضلی» زنده گیری شده بود، با همکاری کارشناسان اداره محیط زیست پلدختر انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: این پرنده پس از انجام معاینات اولیه با همکاری کارشناس دامپزشکی اداره کل محیط زیست استان و تشخیص بیماری مورد مداوا قرارگرفت.

الشتری نژاد افزود: این کرکس پس از چند روز تیمار، بهبود جراحات با تغذیه، انجام تمرینات در محیط باز و به دست آوردن قدرت پرواز در طبیعت رها سازی شد.

وی به مشخصات ظاهری این پرنده اشاره کرد و افزود: کرکس سیاه (دال) ۹۹ تا ۱۰۷ سانتی متر طول و جثه ای بسیار بزرگ دارد؛  پر و بال این پرنده نسبت به کرکس به طور کامل سیاه و دم سه گوش و بلندتر دارد و همچنین در فاصله بسیار دور شبیه عقاب دریایی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر یادآور شد: شاهپرهای این پرنده اندکی روشن تر از رنگ بدن آن به نظر می رسد، پوست سر و گردن لخت و بدون پر این پرنده آبی مایل به خاکستری است و در اطراف گردنش یک شنل قهوه ای رنگ مشاهده می شود؛ این پرنده معمولا ساکت است و در زیستگاه های گوناگون به ویژه در کوهستان ها و دشت های دور افتاده و روی درخت ها، لبه ی پرتگاه ها و روی صخره های مرتفع آشیانه می سازد و بومی است.


10058389
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است