اجتماعی 12:02 - 20 مرداد 1399
وزیر ورزش وجوانان تشریح کرد
وزیر ورزش وجوانان با اشاره به این که در حال حاضر ۱۱۳ خانه جوانان مشغول فعالیت هستند از افزایش آنها به ۲۰۰ خانه تا پایان کار دولت خبر داد.

وزارت جوانان بدنبال تربیت مدیران آینده کشور/ نقش سمن ها در ایجاد آرامش و امنیت ایران

به گزارش ایسنا، سلطانی فر در نشست مشترک وزرای کشور و ورزش و جوانان با مجمع سازمانهای مردم نهاد و جوانان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: امروز روز بزرگی برای جوانان کشور است؛ روز بزرگی برای همه کسانی که برای اعتلا، بزرگی و عزت این سرزمین تلاش می کنند. تلاش مشترک دو وزارت خانه در سه سال گذشته منجر به این شد تعداد سازمانهای مردم نهاد جوانان که تعداد آنها در دولت های یازدهم و دوازدهم از کمتر از ۱۰۰ نهاد به ۳۲۰۰ نهاد رسیده است.

وی افزود: این نهادها امروز یک جایگاه حقوقی دارند و امیدواریم بتوانیم روزی پروانه شبکه ملی سازمانهای مردم نهاد را دریافت کنند. توسعه نهادهای مدنی که توسعه مشارکت مردمی را در حوزه های مختلف به همراه دارد از خصوصیات جامعه مردم نهاد دینی ما است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران مدلی از مردم سالاری دینی را ارائه کرده است در حالی که بودند برخی از اندیشمندان که قبول نداشتند مشارکت مردمی در سایه حکومت دینی محقق می شود. جمهوری اسلامی پس از ۴۱ سال ثابت کرده می توان یک حکومت دینی داشت و در سایه آن احزاب و رسانه های مستقل فعالیت کنند.

همچنین نهادهای مدنی و سازمانهای مردم نهاد نیز در کنار اصل تفکیک قوا با رعایت حقوق مردم  فعالیت داشته باشند.

وزیر ورزش وجوانان در بخش دیگری از صحبتهای خود باتاکید بر این که موتور محرکه توسعه هر جامعه جوانان آن هستند افزود: اگر کشور دارای جوانان پویا باشد حرکت توسعه ای با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

همچنین در بیانیه گام دوم تبیین شده مقام معظم رهبری محور تحولات و تغییرات بر دوش جوانان گذاشته شده و تمرکز حرکت توسعه کشور در آینده با توجه به انرژی جوانان به آنان محول شده لذا بر این باوریم با ابزار و شیوه های مختلف جوانان را به صحنه بکشانیم.

وی افزود: ما در مجموعه سازمانهای مردم نهاد وزارت ورزش وجوانان در کنار تحقق به صحنه آمدن جوانان برای حل مشکلات، هدف بزرگ دیگری را که تربیت مدیران آینده کشور است را دنبال می کنیم. در حالی که ۳۲۰۰ سازمان مردم نهاد مرتبط با وزارت ورزش و جوانان جمعیت یک میلیون نفری را تحت پوشش قرار می دهد در هر کجا که مشکلی به وجود آمده با تمام توان وارد شده اند و در مقطع کنونی نیز با درک الزامات آمادگی دارند در همه صحنه های دفاع از تمامیت ملی نقش آفرینی کنند به شکلی که حتی در هنگام شیوع کرونا ویروس برای برگزاری کنکور علاوه بر در اختیارگذاشتن فضاهای ورزشی اعلام آمادگی کردند.

وی تاکیدکرد: نقش نهادهای مدنی در ایجاد امنیت و آرامش سیاسی بر هیچ کس پوشیده نیست و درهمه سالهای اخیر نیز این نقش مشهود بوده است. در ناآرامی های سال ۹۶ و ۹۸ حتی یک نفر از جمعیت یک میلیون نفری سازمانهای مردم نهاد جوانان در این ناآرامی ها حضور نداشتند و دستگیر هم نشدند که نشان از نقش این سازمان ها در ایجاد آرامش و امنیت در کشور است.

سلطانی فر در ادامه صحبتهای خود درخواستی را خطاب به وزیر کشور مطرح کرد مبنی بر اینکه استانداران برای دادن شناسه به همه سازمانهای مردم نهاد استان ها تلاش کنند.

وی افزود: تعداد خانه های جوانان امروز به ۱۱۳ خانه رسیده درحالی که در سال ۹۳ خانه جوانان وجود نداشت. تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت تعداد این خانه ها به ۲۰۰ عدد برسد. همچنین در حوزه تسهیلات اعطایی به زوج های جوان با تدبیر دولت و دستور رئیس جمهور مبلغ آن از ۲۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید و سقف آن از ۳ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت این در حالیست که امسال نیز میزان آن به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام


10659982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است