اجتماعی 13:08 - 01 مرداد 1396
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی؛
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی کارآمد و حرفه ای را از ارکان مهم یک حفاظت اطمینان بخش عنوان کرد.

حفظ و نگهداری آثار و اشیاء تاریخی اهمیت ویژه ای دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار  امیر رحمت اللهی در آئین اختتامیه دوره آموزش تخصصی رابطان خاص قضائی ویژه کارکنان یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به وظایف گوناگون این سازمان، اظهار کرد: مهم ترین وظیفه این سازمان، همان بخش میراث فرهنگی است و در این حوزه، حفظ و نگهداری آثار و اشیاء تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: جذب گردشگران نیز به حفظ و نگهداری آثار تاریخی وابسته است و توسعه گردشگری نیز هدف راهبردی دولت به شمار می آید.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با تاکید براینکه جرائم علیه میراث فرهنگی، جرائم علیه امنیت است، تصریح کرد: مأمورانی که چنین وظایف حساس و با اهمیتی را بر عهده دارند باید از آموزش های حرفه ای و ویژه ای برخوردار باشند، از همین رو مسئله آموزش  در رأس اولویت های یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

سردار رحمت اللهی تصریح کرد: یک حفاظت اطمینان بخش در سه سطح عامل انسانی، حفاظت مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می شود که در این سه سطح مهم ترین رکن، توانمندسازی و آموزش نیروهای انسانی کارآمد و حرفه ای است.

وی ادامه داد: در تمام سیستم های پلیسی پیشرفته دنیا که پلیس ایران نیز در شمار آنهاست، نگرش جدید آموزشی مبتنی بر ایجاد تعادل میان اعمال قانون و پیشگیری از وقوع جرم است در حالی که در گذشته آموزش ها تنها مبتنی بر ورزیدگی و آمادگی جسمانی فرد بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه رابط خاص، اشخاصی هستند که در یک حوزه خاص امور مربوط به ایجاد امنیت و حفظ آن را بر عهده دارند تأکید کرد: البته این اختیارات مسئولیت سنگینی نیز برای این رابطان ایجاد می کند.

وی افزود: رابطان باید حدود اختیارات خود را شناخته و از آن فراتر نروند و همچنین کاملا زیر نظارت مراجع قضائی انجام وظیفه کنند و به خوبی حقوق شهروندی و نیز متهم را شناخته و از آن آگاه باشند.

سردار رحمت اللهی با اشاره به اینکه در سال گذشته کارگاه های آموزش تخصصی دیگری از جمله نظارت بر اسکورت و جابجایی اشیاء عتیقه ، جایگاه یگان حفاظت در توسعه گردشگری و ... برگزار شده است ، تأکید کرد: برگزاری چنین کارگاه هایی با این موضوعات خاص ، نشان از اهمیت بحث آموزش برای یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی دارد.


9285814
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است