استانی 11:56 - 06 اسفند 1398
نایب رییس کانون وکلای استان کرمان:
ایسنا/کرمان نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: اساس مشکلات کشور در موازی کاری است و این مسئله کار را برای نهادهای اصلی سخت می کند.

اساس مشکلات کشور در موازی کاری است/ موسسات حقوقی، یک چالش بزرگ

"علی فیروزمند" امروز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۷ اسفند روز وکیل با اشاره به چالش هایی که برای کانون وکلاء در سال های گذشته به وجود آمده، اظهار کرد: اساس مشکلات کشور در موازی کاری است و این مسئله کار را برای نهادهای اصلی سخت می کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی کانون وکلاء خدمت رسانی به مردم است، افزود: وکالت، تضمین حقوق شهروندی است و باید کانون تمرکز را برای احقاق حقوق مردم بگذارد.

فیروزمند تصریح کرد: موسسات حقوقی چالش بزرگی برای کانون وکلاء بود که توانستیم از دیوان عدالت اداری رای بگیریم تا این موسسات زیرمجموعه کانون قرار بگیرند و حاکمیت به این نتیجه رسید این موسساتی که هیچ نظارتی بر آن نبود، تالی فاسد دارد.

نایب رییس کانون وکلای کرمان بیان کرد: مردم باید در مراجعه به وکلاء ابتدا از پروانه معتبر آن فرد مطمئن شوند.

وی افزود: هنوز فعالیت موسسات حقوقی با مقررات کانون وکلاء تطبیق داده نشده و متاسفانه افراد به این موسسات مراجعه کرده و قرارداد می بندند و در زمان مشکل و مراجعه به ما، دادسرای انتظامی نمی تواند بر آن نظارت کند زیرا قرارداد با فردی منعقد شده که وکیل نیست.

فیروزمند اظهار کرد: چند سال این مسئله را مطرح کرده ایم که هنوز هم ۱۰۰ درصد این موسسات زیرمجموعه کانون وکلاء قرار نگرفته اند.

وی تصریح کرد: ما همیشه در کنار دادگستری بوده ایم و نظارت دادگستری و مراجع قضائی و حاکمیتی را به طور عام پذیرفته ایم اما به طور خاص باید وکیل مستقل باشد تا با اطمینان در دادگاه بتواند حرفش را بزند و دلیل فعالیت حدود ۷۰ سال فعالیت کانون همین است.

به گزارش ایسنا، "وحید رضوانی" دادستان دادسرای انتظامی کانون وکلای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: نظارت بر عملکرد وکلای دادگستری یکی از وظایف کانون است و دادسرای انتظامی به شکایات واصله درباره عملکرد وکلاء رسیدگی می کند.

وی افزود: همچنین مرجع و کمیسیون نظارتی در کانون داریم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد حرفه ای وکلاء نظارت می کند.

رضوانی با بیان اینکه دادسرای انتظامی کانون به تخلفات و سوءرفتار وکلاء رسیدگی می کند، گفت: برای شش نفر ابطال پروانه وکالت را در سال جاری در استان کرمان داشته ایم.

انتهای پیام


10412727
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است