اقتصادی 14:04 - 07 آذر 1393
بین سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌ها منعقد شد
تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور با محور بهسازی، توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم فرودگاه آبادان امضاء شد.

امضای تفاهم‌نامه بهسازی فرودگاه آبادان

‌به‌ گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، این تفاهم‌نامه در 6 بند تحت عنوان بهسازی، توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم فرودگاه آبادان با محوریت انتخاب و معرفی مشاور ذی‌صلاح خارجی، انتقال سازه فلزی به فرودگاه آبادان و نصب در مجاورت ترمینال موجود، طراحی و بهسازی محوطه‌های بیرونی فرودگاهی مطابق طرح جامع فرودگاه، اصلاح و بهسازی وضعیت موجود ترمینال تنظیم شده که همه این بندها به‌ صورت مشارکتی توسط سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

این تفاهمنامه در جلسه‌ای با حضور‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، ‌مسئولان فرودگاه آبادان و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند ‌تنظیم و امضاء شد.

محور این جلسه بررسی مشکلات، معضلات و زمینه‌های توسعه فرودگاه آبادان و ارائه راهکارهای اجرایی جهت هدایت فرودگاه به سمت تغییر و خروج ترمینال فرودگاه از وضع موجود است.

در این مراسم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه جایگاه فرودگاه آبادان در نقل و انتقال مسافر مطلوب است، اظهار کرد: این فرودگاه به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های عملیات هوانوردی مناسب است.

محمد علی ایلخانی اضافه کرد: مقاومت باند، دارا بودن دو باند موازی و اراضی تحت مالکیت بر قابلیت این فرودگاه بر توسعه تاکید دارد‌.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور‌ با اشاره به پیشرفت تجهیزات و ارتقاء سیستم‌های ناوبری فرودگاه آبادان بر تجهیز فرودگاه به امکانات رفاهی و تعیین تکلیف وضعیت ترمینال تأکید کرد.

وی گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور جهت ساخت ترمینال اصلی و بین‌المللی براساس طرح جامع فرودگاه آبادان اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نصب سازه فلزی 5 هزار مترمربعی جدید ‌را به عنوان یک راهکار کوتاه و میان‌مدت شرکت فرودگاه‌های کشور برای وضعیت حال حاضر پایانه‌های فرودگاه آبادان تعریف کرد‌.

ایلخانی معرفی فضای ایران به‌عنوان امن‌ترین فضا در منطقه از سوی ایکائو را افتخاری بزرگ دانست و اضافه کرد: باید بهره‌مندی از این شرایط را به حداکثر رساند.


5289025
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است