بین‌الملل 13:54 - 25 تیر 1398
رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که کشورش به تداوم حضور نیروهای یونیفل در جنوب این کشور تمایل دارد.

تمایل لبنان برای ادامه حضور نیروهای یونیفل در جنوب کشور

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با یان کوبیس، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان تاکید کرد، بیروت به تداوم حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در راستای انجام ماموریتشان طبق قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت (که پس از تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در تابستان ۲۰۰۶ صادر شد)، تمایل دارد.

میشل عون نسبت به پاسخگویی شورای امنیت به درخواست کشورش جهت تمدید دوره حضور نیروهای یونیفل بدون تغییر در وظایف آنها و یا کاهش بودجه آن، ابراز امیدواری کرد تا آنها بتوانند نقش خود را در همکاری با ارتش لبنان ادامه دهند.

عون هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور لبنان را در جریان تجاوزات مکرر اسرائیلی‌ها علیه لبنان (نقض‌های حریم هوایی، آب‌های منطقه‌ای و مرزهای زمینی) قرار داد و بر ضرورت پایبندی اسرائیل به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری لبنان گفت سوال‌های زیادی درخصوص دلایلی که مانع حمایت جامعه جهانی از درخواست لبنان جهت بازگشت پناهجویان سوری به مناطق امن سوریه می‌شود، وجود دارد و این گزارش‌هایی که از سوی سازمان‌های بین‌المللی و هیئت‌های بشردوستانه صادر شده است به بهبود شرایط امنیتی در اکثر مناطق سوریه اشاره دارد.

عون خطاب به کوبیس گفت: روند بازگشت امن آوارگان سوری از لبنان به سوریه ادامه دارد و تعداد پناهجویانی که به کشورشان بازگشته‌اند به ۳۱۳ هزار تن رسیده است.

از سوی دیگر، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در جریان دیدار با رئیس شورای مشورتی اندونزی مواضع این کشور در قبال حمایت از لبنان و مشارکت سربازانش در نیروهای یونیفل مستقر در جنوب لبنان را ستود.

انتهای پیام


10179113
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است