بین‌الملل 20:04 - 07 بهمن 1393
تهران - ایرنا - درحالی که چند روزی از معرفی وزیران عضو هیات دولت جدید تونس از سوی نخست وزیر منتخب نمی گذرد، سران برخی از احزاب و تشکل های سیاسی این کشور از قصد خود برای ندادن رای اعتماد به کابینه پیشنهادی خبر داده اند.

به گزارش ایرنا،'حبیب الصید' نخست وزیر جدید تونس که پنجم ژانویه (15 دی) از سوی 'باجی قائد السبسی' ریییس جمهوری جدید مامور تشکیل دولت شده بود، سرانجام روز جمعه گذشته پس از هفته ها رایزنی و دیدار با سران احزاب و تشکل های سیاسی کشور، فهرست وزیران دولت مورد نظر خود را اعلام کرد.



کابینه پیشنهادی الصید متشکل از 24 وزیر که 3 تن از آنان بانوان هستند و همچنین 14 وزیر مشاور است که از این تعداد نیز 6 تن زن هستند.



براساس قانون اساسی تونس، نخست وزیر از زمان برگزیده شدن به ریاست دولت، تنها یک ماه فرصت دارد تا نام وزیران مورد نظر خود را به نمایندگان مجلس ملی جهت دریافت رای اعتماد معرفی کند.



درحالی که انتظار می رفت نمایندگان مجلس ملی تونس ظرف روزهای آغازین این هفته به بررسی رای اعتماد به دولت پیشنهادی بپردازند، در عمل هنوز چنین نشده و مجلس به دلیل رسیدگی به برخی موضوع های اولویت دار داخلی به این موضوع رسیدگی نکرده و آنرا به روزهای آتی موکول کرده است.



' امین محفوظ ' کارشناس حقوق و قانون اساسی کشور در این باره به خبرگزاری رسمی تونس 'تپ' گفته است که نمایندگان مجلس از نظر قانونی مجاز نیستند بدون دستیابی به روش مشخصی در زمینه رای اعتماد در مجلس، به شور و مشورت در این زمینه بپردازند.



این در شرایطی است که به دنبال اعلام نام وزیران دولت جدید از سوی الصید، شماری از سران احزاب و جریان های سیاسی این کشور به نشانه اعتراض به وزیران پیشنهادی نخست وزیر اعلام کرده اند که به آنها رای اعتماد نخواهند داد.



حزب راست میانه آفاق تونس، حزب اسلامی النهضه و همچنین جبهه مردمی این کشور از جمله احزابی هستند که اعلام کرده اند که قصد رای اعتماد به وزیران پیشنهادی را ندارند.



سران و چهره های برخی از جریان های سیاسی کشور نیز علت مخالفت خود را با دادن رای عدم اعتماد به وزیران پیشنهادی، برآورده نشدن انتظارات حزبی از دولت معرفی شده از سوی نخست وزیر عنوان کرده اند.



در همین حال نیز الصید که از هفته پیش، ده ها نشست و تماس تلفنی با رهبران احزاب کشور در جهت همسو ساختن آنان و جلب رضایتشان برای حضور در دولت برگزار کرده است، از روز دوشنبه گذشته به دنبال ساز مخالف احزاب کشور، مذاکرات و رایزنی های خود را در این زمینه از سرگرفته است.



این در شرایطی است که برخی از چهره های مخالف سیاسی کشور نیز از نخست وزیر به صراحت خواسته اند که در ترکیب دولت مورد نظر خود تجدید نظر نماید.



خاورم**1495**1486**1010

انتهای پیام /*


5716888
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار برخی گمانه‌ها درباره حادثه پل بالتیمور پلیس اف بی آی آمریکا تحقیقات را در مورد برخورد کشتی و ریزش پل آغاز کرده است.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور روسیه و همتای ایرانی او در تماسی تلفنی درباره حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و حمله تلافی‌جویانه ایران گفت‌وگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور کلمبیا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل در واکنش به حمله ایران، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را ادامه می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آرژانتین در ادامه چاپلوسی و تملق‌گویی خود برای مقامات رژیم صهیونیستی حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحقیق کنندگان سازمان ملل درباره حمله هفتم اکتبر از کارشکنی اسراییل در روند تحقیقات خبر می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه حمله ایران به اسرائیل قصد دارد تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست با اشاره به حمایت آمریکا از این رژیم در مقابله با عملیات ایران گفت: بخش اطلاعات ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای اندیشکده انگلیسی چتم‌هاوس نوشت اقدام تنبیهی ایران برای رژیم صهیونیستی تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بود و توانمندی ایران را نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران شهرک‌نشین درپی پاسخ تنبیهی ایران پشت مرز‌های مصر تجمع کرده و درصدد خروج از اراضی اشغالی هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد نیرو‌های مسلح ما همیشه آماده پاسخگویی به هر تهدیدی در هر مکان و زمان هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است