اقتصادی 09:08 - 20 فروردین 1399
در گفت وگو با ایسنا مطرح شد
در شرایطی که برخی معتقدند لازم است با رعایت کامل نکات بهداشتی، فعالیتهای اقتصادی از سر گرفته شود، برخی نیز معتقدند که بایستی یک قرنطینه کاملا شکل گیرد تا هرچه زودتر از بلای این ویروس رها شویم. از جمله این افراد یک کارشناس صنعت قطعه سازی است که معتقد است همچون برخی کشورها یک مدت قرنطینه کاملا جدی با حمایت دولت صورت گیرد؛ چراکه اگر به موقع تصمیم درست اتخاذ نشود، ممکن است بسیار بیشتر از حال حاضر گرفتار و متحمل خسارات جانی شویم.

برای از سرگیری فعالیتهای اقتصادی نباید عجله کرد

به گزارش ایسنا، در شرایطی که تولید و جهش آن از الزامات سال ۱۳۹۹ به حساب می آید، اما "جا خوش کردن" کروناویروس، بسیاری را موافق تعطیلی صنایع و به تعویق افتادن آغاز فعالیت مجدد کسب و کار و صنایع کرده است. این درحالیست که برخی صنعتگران و کارشناس اقتصادی نیز تاکید دارند که باتوجه به شعار امسال و برای تحقق جهش تولید، به جهت جلوگیری از رکود اقتصادی بهتر است که طبق تاریخ تصویب شده (از ۳۰ فروردین ماه)، فعالیت های اقتصادی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مقابله با کرونا آغاز شود.

در این رابطه اما سعید صبوری- عضو هیات مدیره انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازی- از جمله کسانی است که مخالف آغاز کسب و کار در شرایط فعلی است.

وی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با روش هایی که اتخاذ شده عملا دست و پای ستاد مبارزه با کرونا بسته شده است. طبق آمارها این هشت میلیون نفری که از تهران به سفر رفته اند، با بازگشت به شهرهای خود و مهمتر از آن بازگشت به سرکار خود می توانند آمارها را افزایش دهند. چنانچه این موضوع جدی گرفته نشود، زنجیره گسترش ادامه پیدا کرده، گرفتاری بزرگتری ایجاد خواهد کرد و خسارت های بعدی بسیار بیشتر خواهد بود.

وی افزود: راه منطقی این است که همانند بسیار از کشورها تعطیلی یک ماهه به معنای واقعی ایجاد کنیم و به هیچ عنوان اجازه تردد و رفت و آمد هم داده نشود. البته که این شرایط حمایت بیشتر دولت را می طلبد. به طور مثال دولت می تواند بیمه و مالیات ها را دو تا سه ماه مشمول بخشودگی کند.

به گفته او بهتر است به جای آنکه بخواهیم در لحظه بحران، تصمیم استراتژیک بگیریم، اکنون که مجال بیشتری برای اتخاذ تصمیم های بهتر است، از زمان استفاده کنیم.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازی با اشاره به احتمال ابتلا طی روزهای آینده، تصریح کرد: با شروع فعالیت های اقتصادی و کسب کارها چنانچه مسائل بهداشتی و اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع هم به درستی انجام نشود، باوجود رفت و آمدها و ارتباطات ممکن تعداد افراد بسیاری درگیر این بیماری شوند. نباید فراموش کنیم که کادر پزشکی و پرستاران واقعا با همه توان در این مدت زحمت کشیده، از جان خود گذشته اند و با تمام قوا به جنگ این مهمان ناخوانده رفته اند و خسته شده اند؛ پس بهتر است کمی هم به فکر این افراد باشیم.

صبوری ادامه داد: با توجه به اعلام کادر پزشکی تقریبا ظرفیت بیمارستانها، آی سی یو ها و مراکز درمانی پر شده است. اگر قرار بر افزوده شدن یکباره چندین هزار بیمار دیگر باشد، واقعا توانایی های لازم وجود ندارد؛ لذا منطقی ترین راه این است که یک قرنطینه کامل درنظر گرفته شود و تنها مشاغل عرضه کننده کالاهایی همچون نانوایی، داروخانه ها، سوپرمارکت و کالاهای اساسی آن هم به صورت محدود در هر محله فعال باشند و افراد مجبور نباشند مسافتی زیادی را برای تهیه کالای مورد نیاز طی کنند که منجر به افزایش عبور و مرور شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر مسئولان ذی ربط، بهترین تصمیم ها گرفته شود و با کاهش ارتباطات رو در رو و در خانه ماندن، بتوانیم آمار ابتلا و فوت افراد را به حداقل رسانده و زنجیره آن را پاره کنیم.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز مجلس، طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار پارلمان خارج شد.

انتهای پیام


10474966
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد ریال اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است