گوناگون 18:07 - 11 شهریور 1393
رئیس انستیتو علوم و فناوری‌های محیط زیست اکو گفت: نخستین نشست بین‌المللی اخلاق و محیط زیست با حضور جمعی از چهره‌های برجسته محیط زیستی و دینی جهان ۱۵ شهریور در تهران برگزار می‌شود که در آن بر ایجاد جریان‌های فکری در زمینه اخلاق محیط زیستی تاکید خواهد شد.

در نخستین نشست بین‌المللی اخلاق و محیط زیست مطرح می‌شود

به گزارش ایرنا، اصغر محمدی فاضل روز سه شنبه با تاکید بر این نکته که این نشست یک‌روزه برای نخستین بار به میزبانی ایران برگزار می‌شود، افزود: در این نشست تخصصی سفیر واتیکان در تهران، دکتر "دیمیترویچ" از بنیاد انرژی پکت سوییس، پروفسور "اساد پروهیچ" استاد دانشگاه زاگرب کرواسی، پروفسور "منظور سومرو" رئیس بنیاد علوم اکو از کشور پاکستان به ارایه نظرات خود در خصوص محیط زیست و اخلاق می‌پردازند و پاسخگوی پرسش‌های حاضران خواهند بود.

وی اظهار کرد: بی‌توجهی به ارزشمندی رعایت حرمت انسان و طبیعت باعث بروز چالش‌های زیست محیطی بسیاری در جهان شده است که به صورت مستقیم بر سلامت جسم و روان آدمی اثرگذار است.

رئیس دانشگاه محیط زیست ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی با حضور صاحبان فکر و اندیشمندانی از دانشگاه‌های برجسته می‌تواند در زمینه‌سازی برای ایجاد جریان‌های فکری در زمینه اخلاق محیط زیستی تاثیرگذار باشد تا شاید انسان بتواند از تخریب محیط زیست دست بردارد.

وی تاکید کرد: قطعا برگزاری چنین نشست‌هایی باعث می‌شود انسان نسبت به رفتار خود با طبیعت تامل بیش‌تری کند و این روند موجب حفظ بهتر محیط زیست خواهد شد.

به گفته وی دانشگاه محیط زیست برگزارکننده نخستین نشست بین‌المللی اخلاق محیط زیستی است که 15 شهریورماه و به زبان انگلیسی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

فاضل افزود: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گری لوییس هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، سید مصطفی محقق داماد حقوقدان و استاد حوزه و دانشگاه سخنرانان افتتاحیه این نشست هستند.

انستیتو علوم و فناوری‌های محیط زیست از زیر مجموعه‌های سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه اکو است. اکو در سال 1985 توسط ایران، پاکستان و ترکیه با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی - فنی و فرهنگی آغاز به کار کرد. این سازمان اکنون 10 عضو دارد.


4630772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است