گوناگون 17:56 - 01 مرداد 1393
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت:یکی از مواردی که موجب پاکی می‌شود خون شهید است . خون شهید مطهر است و همین خون که در راه خدا ریخته می‌شود پاک کننده است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی که در همایش پدران آسمانی در مجتمع رفاهی لاله خرم‌آباد سخن می‌گفت، افزود: با اولین قطره خونی که از شهید به زمین می‌ریزد تمام گناهان او از بین می‌رود و بدنش را پاک می کند لذا شهید غسل ندارد بنابراین در ماه مبارک رمضان باید به گونه‌ای باشیم که اگر توفیق شهادت نصیب ما نشد حداقل قطره اشکی از ما در راه خدا ریخته شود تا پاک شویم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه، بخشی از فضایل ماه رمضان را بیان کرد.

کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این همایش با بیان این‌که عراق هشت سال جنگ را به کشور ایران تحمیل کرد و ما از خود دفاع کردیم، گفت: همواره مبارزه بین حق و باطل و نور و ظلمت وجود داشته و این یک نبرد ازلی و ابدی است.

وی با بیان این‌که دسترسی به منبع نور آگاهی و بصیرت می‌خواهد و شهدا در غافله نور صف شکن و پیش‌رو بوده‌اند، ادامه داد: انتظار می‌رود که فرزندان شهدا نیز مانند پدرانشان در این غافله نور حرکت و روز به روز به معرفت و آگاهی خود بیفزایند.

در این مراسم 270 فرزند شهید شاغل در دانشگاه گرد هم جمع شده و یاد و خاطره پدران شهیدشان را گرامی داشتند و در ادامه از فرزندان شهدای دانشگاه علوم پزشکی تجلیل شد و مهدی زمردیان، از قاریان ممتاز به اجرای برنامه تلاوت قرآن پرداخت.

جواد صفری، دبیر همایش پدران آسمانی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با تشریح مقام و منزلت شهدا و جایگاه معنوی خانواده‌های شهدا، افزود: سعی داریم با همکاری بین‌بخشی نهادهای فرهنگی و مسئول جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تلاش‌های گسترده‌تری داشته باشیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، طرح مشکلات فرزندان شاهد و جلب مشارکت آنها در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه، تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و ایجاد شبکه معنوی بین فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا، زمینه‌سازی مناسب برای جمع‌آوری آثار و یادمان شهدا از اهداف برگزاری این همایش است.


4310544
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است