علمی فناوری 12:20 - 05 شهریور 1393
معاون بهداشت:
سیاری امکانات فراهم شده برای ایجاد تحول در نظام بهداشتی کشور توسط دولت را بی سابقه دانست و خواستار بهره‌گیری دانشگاه‌های علوم پزشکی از این فرصت تاریخی شد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب در همایش سراسری معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مدیران کل بیمه سلامت ایرانیان استان ها، گفت: دولت در شرایط تورم و رکود اقتصادی با حمایت همه جانبه از نظام سلامت شرایط را برای ایجاد یک تحول اساسی در "نظام بهداشتی" کشور فراهم کرده است، بنابراین بر ماست که از این شرایط به بهترین شکل ممکن بهره گیری کنیم.


وی با اشاره به طرح تحولی حوزه بهداشت کشور، افزود: استراتژی اصلی اصلاحات در نظام بهداشتی کشور مبتنی بر تغییرات در ساختار، منابع مالی و نحوه خرید خدمات، تغییرات در چگونگی ارائه خدمات، تغییرات در سازماندهی و مدیریت و اصلاحات کلان در بخش‌های عمومی است.


معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان داشت: در این راستا تمرکز زدایی، توانمندسازی کارشناسان و مدیران بهداشتی، برنامه ریزی و تامین منابع مبتنی بر نتایج، تقویت نظام اطلاعاتی، توجه بیشتر به برنامه های پایش و ارزشیابی، توجه به مدیریت کیفیت و ادغام برخی از برنامه‌های مداخلاتی همچون برنامه های کاهش چاقی، فشار خون و دیابت ضروری است.
 
ایجاد تحول در ساختار نظام بهداشتی و منابع


سیاری تحول در ساختار نظام بهداشتی و منابع را یکی از محوری ترین برنامه‌های تحول در حوزه بهداشت اعلام کرد و گفت: در این راستا اختیارات مراکز بهداشتی استان و شهرستان افزایش یافته و درحوزه امور اداری و مالی نیز تغییراتی ایجاد شده و این روند ادامه می یابد.


وی افزود: اقدامات لازم در خصوص ایجاد حساب مستقل مالی برای این مراکز نیز در دست تدوین است که در آینده نزدیک دستورالعمل آن ابلاغ خواهد شد.


معاون بهداشت در ادامه اظهار داشت: برنامه شبکه جامع همگانی با مدیریت مدیران شبکه نیز حذف نشده و در قالب طرح تحول بهداشتی ادامه خواهد یافت.


وی کمبود پزشک در مناطق روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر قرار باشد برای هر 3500 نفر یک پزشک داشته باشیم ناچار به جذب 20 هزار پزشک هستیم که دانشگاه‌ها باید در این خصوص تلاش بیشتری کنند.
 
اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر 100 هزار جمعیت در سال آینده


معاون بهداشت اجرای برنامه پزشک خانواده را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: تقویت و تکمیل برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر و تقویت سیستم شبکه برای اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر تا پایان سال، جزو برنامه های اصلی طرح تحول حوزه بهداشت است.


سیاری تصریح کرد: اجرای برنامه "پزشک خانواده" در شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز از سال آینده آغاز می شود و اولویت اجرا در این خصوص با استان های مازندران و فارس است.


وی از آغاز ساخت 1995 خانه بهداشتی روستا خبر داد و گفت:  اعتبارات تجهیز و تعمیر خانه های بهداشت نیز تامین شده است و کمبودها در این زمینه را باید با خرید خدمت و اجاره مکان با همکاری بخش خصوصی جبران کرد.
 
ورود واکسن پنتاوالان به بازار تا مهرماه


سیاری در پایان بهبود مکان زیستی پزشکان، اجرای برنامه خودمراقبتی، تقویت سیستم نقلیه مراکز و خانه های بهداشت را مورد تاکید قرار داد و از ورود "واکسن پنتاوالان" به بازار تا مهرماه 93 خبر داد.


گفتنی است همایش معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مدیران کل بیمه سلامت استان ها برای بررسی راهکارهای اجرایی برنامه تحول نظام بهداشتی کشور تا عصر امروز در انستیتو تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه خواهد یافت.




انتهای پیام/

4578082
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است