گوناگون 23:04 - 10 اردیبهشت 1395
یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز پنجشنبه به رسانه‌های خبری اطلاع داد، با ۱۶ نظامی آمریکایی که عامل حمله به بیمارستان قندوز واقع در شمال افغانستان بوده‌اند برخورد انضباطی شده‌است.

به گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا، این مقام ارشد بدون ذکر نام خود در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داده گفته‌است، جزئیات برخورد با 16نظامی آمریکایی ازجمله 2ژنرال 2ستاره در بیانیه‌ای که پنتاگون به‌زودی منتشر می‌کند اعلام خواهد شد. زمستان گذشته نظامیان آمریکایی در حمله هوایی به بیمارستان متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز در شمال افغانستان، علاوه بر تخریب این بیمارستان پر از بیمار و مجروح، حدود 50نفر را کشتند.

سازمان پزشکان بدون مرز این حمله مرگبار را بی‌رحمی غیرقابل توجیه خواند و در چندین بیانیه و مصاحبه خواستار محاکمه عاملان آن و تحقیق بین‌المللی درباره آن شد. پنتاگون ضمن «اشتباه» خواندن این حمله مدعی شد، اطلاعاتی از سوی منابع افغان در قندوز دریافت کرده‌بود که طالبان در این بیمارستان مخفی شده‌اند.

منابع افغان اما این ادعا را رد کردند. کانون درگیری با طالبان بیش از 500متر با این بیمارستان فاصله داشته است. آسوشیتدپرس 3ماه پیش از گزارشی خبر داد که توسط یک گروه مستقل آمریکایی درباره این حمله تهیه شده‌است. در این گزارش آمده‌است، هواپیمای آمریکایی طی 29دقیقه بیش از 211گلوله به سمت این بیمارستان شلیک کرده‌است.مقام ارشد آمریکایی که از برخورد انضباطی با نظامیان آمریکایی عامل این حمله خبر داده، تشکیل پرونده قضایی و احتمال محاکمه برای این افراد را رد کرده‌است.

خبر حمله به این بیمارستان در کنار افزایش تلفات غیرنظامی حملات پهپادهای آمریکایی به نقاط مختلف افغانستان، با واکنش منفی مردم این کشور روبه‌رو شده و دولت کابل را به کوتاهی در این زمینه متهم کرده‌اند.


7854067
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است