سیاسی 00:03 - 04 آبان 1393
فرمانده نیروی زمینی سپاه چطور از شهادت جانشین خود باخبر شد
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: قرار بود در همان همایشی که سردار شوشتری به شهادت رسید، حضور داشته باشم اما قسمت نشد.

سردار پاکپور: قرار بود با شوشتری به همایش سیستان بروم اما قسمت نشد

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به نقش شهید شوشتری در ایجاد امنیت جنوب شرق کشور گفت: یادگاری که از شهید شوشتری در جنوب شرق باقیمانده طرح مهم امنیت پایدار مرزی است طرحی که اساس آن سپردن مسئولیت امنیت به مردم سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: شهید شوشتری با این راهبرد که ما باید امنیت را از طریق طوایف و عشایر در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم، این طرح را ارائه داد و این طرح به عنوان طرح اساسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس در منطقه به اجرا گذاشته شد. یعنی ما از طوایف منطقه برای امنیت منطقه استفاه کنیم و یا به عبارتی امنیت منطقه را به طوایف استان سیستان و بلوچستان بسپاریم.

پاکپور ادامه داد: شکل جغرافیای انسانی و سیاسی منطقه سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که طوایف جغرافیای خاصی دارند، ممکن است طایفه‌ای در چند نقطه از سیستان و بلوچستان اسکان داشته باشد و یا برخی از طوایف در یک منطقه باشند. در کل ما از این طریق ورود کردیم تا امنیت پایدار ایجاد شود و معمار این طرح شهید شوشتری بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: در همین راستا شهید شوشتری همان سال اول ماموریت سپاه برای اینکه این طرح را عملیاتی کند به عنوان فرمانده قرارگاه قدس منصوب شد و در ماه‌های اول توانست درصد بسیار بالایی از این طرح را به اجرا برساند و بالاخره هم جان خود را در ارتباط با این طرح فدای انقلاب کرد. البته خون شهید شوشتری و همراهانش ضامن امنیت منطقه شده است.

پاکپور گفت: در حال حاضر ما از اشراف اطلاعاتی خوبی در جنوب شرق کشور برخورداریم در حالیکه قبلا تیم‌های عملیاتی متعددی برای ترور و ایجاد ناامنی در منطقه وارد می‌شدند که همگی شناسایی، کشف و در نهایت منهدم و دستگیر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زمان شهادت سردار شوشتری گفت: قرار بود در همان همایشی که سردار شوشتری به شهادت رسید حضور داشته باشم، به او هم این موضوع را گفته بودم و شهید شوشتری به من اعلام کرد: شما هم تشریف بیاورید، و قرار بود با هم برویم. آن زمان شهید شوشتری گفت: من پس فردا با حضرت آقا ملاقات دارم. وی عضو هیأت مرکزی کنگره شهدای خراسان نیز بود و به همین دلیل باید خدمت مقام معظم رهبری می‌رسید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: لذا وقتی به او گفتم که من هم می‌خواهم بیایم، اعلام کرد: من پس فردا برای ارائه گزارش به رهبری باید به تهران بیایم اگر شما تشریف بیاورید من دیگر نمی‌توانم به تهران بیایم. دلیل آن را پرسیدم و شهید شوشتری پاسخ داد: بالاخره شما آنجا هستید و من هم باید با شما باشم و نمی‌توانم به جلسه حضرت آقا برسم.

پاکپور ادامه داد: به همین دلیل من سفر خود را لغو کردم و صبح روز بعد به ستاد کل برای شرکت در جلسه‌ای می‌رفتم. فکر می‌کنم ساعت 7 و 15 تا 7 و 30 بود که از درب نیروی زمینی بیرون آمدم و با سردار شوشتری تلفنی صحبت می‌کردم. به ستاد کل نیروهای مسلح که رسیدم دیدم دوباره با من تماس گرفتند. گوشی را که برداشتم دیدم راننده و محافظ سردار شوشتری خیلی با استرس و اضطراب صحبت می‌کند و گفت: یک اقدام انتحاری انجام شده و سردار شوشتری به شهادت رسیدند و به او گفتم: پس گوشی را به سردار محمدزاده بده، که گفت: ایشان هم به شهادت رسیدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان اظهار داشت: ما هم جزو مدعوینی بودیم که باید در آن همایش شرکت می‌کردیم اما انگار لایق شهادت نبودیم.


5038552
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان امروز چهارشنبه از بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، بازدید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی مراتب قدردانی را از حمایت‌های بی دریغ رئیس‌جمهور در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات وعده صادق تقدیم نمود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است