استانی 01:29 - 08 آذر 1393
به یاد پدر موشکی ایران
به یاد پدر موشکی ایران اولین جشنواره استانی پرواز با محوریت موشک آبی در خلخال برگزار شد.

اولین جشنواره استانی پرواز با محوریت موشک آبی در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اولین جشنواره استانی پرواز با محوریت موشک آبی با معرفی نفر‌ات برتر خود عصر جمعه در آموزش و پرورش خلخال به کار خود پایان داد.

سید اردشیر رشیدی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خلخال در بازدید از داوری اولین جشنواره استانی پرواز در خلخال گفت: برگزاری این جشنواره‌ها باعث رشد و بلوغ فکری دانش‌آموزان مقطع متوسطه ‌می‌شود و آنچه که در کلاس درس به صورت تئوری می‌آموزند به صورت عملی در محل جشنواره مشاهده می‌کنند.

رشیدی گفت: این جشنواره که به صورت استانی به یاد شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی کشورمان و تجلیل از زحمات این شهید در خلخال برگزار شد بیش از 57 تیم با اعضای شرکت کننده یکصد نفر از دانش آموزان دبیرستان‌های شهرستان خلخال، اردبیل، هشجین، کلور و با همکاری پژوهشکده فرزانگان و هنرستان باهنر خلخال در محل استادیوم تختی خلخال برگزار کردند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال ضمن مطلوب و پربار توصیف نمودن این جشنواره برای اولین بار به صورت استانی از زحمات روسای آموزش و پرورش بخش شاهرود و خورش‌رستم و کلیه دبیران خواهر و برادر فیزیک شهرستان به لحاظ آموزش صحیح دروس فیزیک تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استقبال بی‌نظیر از این جشنواره باعث شد که تمامی موشک‌های شرکت کننده از تمامی مناطق با صبر و حوصله حاضرین به هوا پرتاب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موشک‌هایی که توسط سازندگانشان به صورت حرفه‌ای و با دقت و محاسبات دقیق ساخته شده بود ارتفاع بیشتری را در هوا پیمود و زمان بیشتری در هوا بماند و همین امر باعث شد که جز برترین نفرات در جشنواره باشند.

وحید امیری‌لر دبیر جشنواره و دبیر فیزیک دبیرستان‌های خلخال نیز این جشنواره را مربوط به درس فیزیک دانش‌آموزان دانست و گفت: در درس فیزیک در مبحث تبدیل انرژی‌ها دانش‌آموزان با طریقه تبدیل انرژی آشنا ‌می‌شوند و بحث تبدیل انرژی به دلیل اینکه از لحاظ تئوری ثابت شده است ولی در عمل به عینه طریقه تبدیل انرژی‌ها دیده‌ می‌شود که دانش‌آموزان بهتر می‌توانند آن را یاد بگیرند.

طبق اعلام نتایج از سوی دبیرخانه جشنواره در بخش پرتاب عمودی آقایان سید مجتبی کریمپور از دبیرستان شهید بهشتی خلخال با موشک شهاب ثاقب با بالاترین رکورد در جایگاه اول و محمد علی فرجی با موشک تیزرو از دبیرستان علی ابن ابیطالب رتبه دوم جشنواره را کسب و خانم‌ها مینا صادقی، نگین زاهدی مشترکا از دبیرستان فرزانگان خلخال با موشک مخفی در جایگاه سوم ایستادند .

در بخش پرتاب طولی موشک نیز آقایان علیرضا بدری و اصغر امینی از مدرسه تیزهوشان با موشک تندر رتبه اول را کسب و سید مهدی رجبی از دبیرستان باهنر با موشک زمان رتبه دوم را از آن خود کرد و خانم‌ها نسرین طایفی، خدیجه نوری و سمانه پیله‌ور مشترکا از دبیرستان‌های فرزانگان خلخال، صدیقه‌ طاهره اردبیل با موشک نور، آذرخش و ایران در جایگاه سوم بخش پرتاب طولی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بین تیم‌های شرکت کننده از شهر اردبیل دو تیم، از شهر هشجین پنج تیم‌ از شهر کلور 10 و از روستای بزرگ لرد خلخال پنج تیم حضور داشتند که باعث تنوع بیشتر موشک‌ها در این جشنواره شدند.

این جشنواره همچنین باعث شد که دانش‌آموزان با آشنایی با اهداف شهید حسن تهرانی مقدم با این شهید موشکی ایران تجدید میثاق کنند.

علیرغم برودت و بارش برف، سردی هوا در خلخال نتوانست جلوی برگزاری این جشنواره مهیج را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سال گذشته نیز با همکاری آموزش و پرورش ناحیه خلخال جشنواره پرتاب موشک و نارنجک آتشین با همکاری دانش‌آموزان فیزیک دبیرستان شبانه روزی عترت خلخال برای اولین بار در سطح مدارس متوسطه استان برگزار شد.


5291199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است