سیاسی 23:59 - 02 تیر 1396
مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس بار دیگر وحدت کشور را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به رخ جهانیان کشیدند و نشان دادند که حمایت از مظلومان فلسطین همچنان جزو آرمان‌های فراموش‌نشدنی ملت ماست هرچند عده‌ای معدود تلاش کردند این نمایش وحدت ملی را مخدوش کنند.

وحدت مردم در برابر وحدت‌شکنی خودسرها

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور امسال هم مانند سال‌های گذشته با حضور در راهپیمایی روز قدس از آرمان فلسطین اعلام حمایت کرد اما تعدادی خودسر علیه رئیس‌جمهور در اقدامی برنامه‌ریزی شده شعار دادند که این اقدام آنها با همراهی مردم مواجه نشد.

روز قدس مثل روز ۲۲ بهمن و البته انتخابات از نمادهای وحدت ملی ماست. امسال انتخابات ۲۹ اردیبهشت با حضور ۴۰ میلیونی مردم پیام وحدت ما را به دنیا مخابره کرد. پس از حادثه تروریستی تهران، مردم در کنار هم از حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها حمایت کردند.

این در کنار هم بودن ثابت کرد که اگر در کشور اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد، وقتی پای منافع ملی وسط بیاید همه در کنار هم هستند. همه پای صندوق رای می‌آیند تا فارغ از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود، از تمامیت ارضی کشور، نظام و انقلاب حمایت کنند. با قدردانی از سپاه مردم ثابت می‌کنند در دفاع از کشور پشتیبان نیروهای مسلح هستند و با حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌کنند هنوز آرمان دفاع از مظلومان که یادگار امام راحل است را از یاد نبرده‌اند.

در این بین عده‌ای یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند پیام وحدت مردم را درک کنند و خودسرانه به هر اقدامی دست می‌زنند. شعار علیه رئیس‌جمهور و اهانت به او هم از تازه‌ترین اقدامات این افراد است. هر چند این اقدام هم مانند اقدامات گذشته آنها با همراهی نکردن مردم ناکام ماند. البته آنها اقلیتی هستند که متاسفانه هم سر و صدا دارند و هم گویا حاشیه امنیت دارند اما مردم با هر سلیقه و گرایش سیاسی ثابت کرده‌اند که با توهین به مسئولان مخالفند.

رهبر معظم انقلاب هم پیش از این تاکید کرده بودند که اگر ایشان انتقادی به مسئولان دارند عده‌ای نباید راه بیفتند و علیه این و آن شعار دهند. عمل به همین یک جمله رهبر ثابت می‌کند چه کسی ولایتمدار است و چه کسی می‌خواهد پشت نقاب ولایتمداری اهداف و منافع خود را به پیش ببرد.

پس از توهین این افراد به رئیس‌جمهور، بیشتر رسانه‌ها و فعالان سیاسی از هر گرایشی این اقدام را محکوم کردند و فضای مجازی پر شد از تقبیح اقدام این عده. هرچند همین مخالفت‌ها این گروه را منزوی می‌کند اما این انزوا کافی نیست. اگر تاکنون حکم آمران و عاملان حمله به علی مطهری در شیراز یا حمله‌کنندگان به سفارت عربستان صادر و با این افراد با قاطعیت برخورد شده بود دیگر کار به اینجا نمی‌رسید.

اکنون اگر توهین به مقامات کشور از جمله رئیس‌جمهور دغدغه قوه قضاییه است، وقت آن است که دستگاه قضا به صورت جدی وارد قضیه شود. شناسایی توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور کار سختی نیست. دستگاه قضا باید در کنار مردم طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد کند. حکم توهین به رئیس‌جمهور و مقامات کشور در ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی تصریح شده و دستگاه قضا هم پیش از این، این قانون را اجرا کرده است. انتظار مردم، برخورد با توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور است.

انتهای پیام


9198020
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است