استانی 23:16 - 01 بهمن 1396
رئیس هیات جودوی مرکزی خبر داد؛
اراک- رئیس هیات جودوی استان مرکزی گفت: در صورت تامین بودجه جایزه نقدی مسابقات جایزه بزرگ جودو از سوی فدراسیون، استان مرکزی طبق اعلام قبلی خود، آمادگی میزبانی این رقابت ها را دارد.

اراک آماده میزبانی رقابت های جایزه بزرگ جودوی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اخگر شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: طبق مذاکره با فدراسیون جودو قرار شد که مسابقات جایزه بزرگ جودو به طور مشترک با فدراسیون به میزبانی اراک برگزار شود.

وی افزود: براساس این توافق با فدراسیون، مقرر شد خوابگاه، غذا، سالن و تجهیزات برعهده میزبان باشد و جایزه نقدی هم به ازای هر وزن برای نفرات برتر ۱۴میلیون تومان در نظر گرفته شود.

 رئیس هیات جودوی استان مرکزی ادامه داد: قرار بود این رقابت ها ۲۱ و ۲۲ دی ماه برگزار شود که به علت عدم تامین بودجه از سوی فدراسیون تا کنون محقق نشده، ولی هر زمان بودجه جایزه نقدی که حدود ۶۰ میلیون تومان بدون هزینه داوران است تامین شود، اراک آماده برگزاری این مسابقات است.

اخگر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به چگونگی شکل گیری ورزش جذاب و پرطرفدار جودو طی ۲۶سال گذشته بیان داشت: ورزش جودو در استان مرکزی ۲۶ سال سابقه دارد که در این مدت قهرمانان بسیار به جامعه ورزش کشور تحویل داده است.

وی با بیان اینکه در سال ۷۴ اولین دوره کلاس مربی گیری ورزش جودو در استان مرکزی برگزار شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۲۳۰ ورزشکار سازمان یافته جودو در استان مرکزی فعال هستند که از این رقم  ۱۰۰۴نفر آقایان و ۲۲۶ نفر بانوان را شامل می شود.

رئیس هیات جودوی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در زمینه مربی گیری، ۱۲ مربی زن و ۳۰ مربی مرد کار آموزش را در ورزش جودوی استان برعهده دارند.

اخگر ادامه داد: همچنین ۲۹ داور شامل ۲۵ داور مرد و چهار داور زن با هیات جودوی استان مرکزی همکاری دارند و طی هشت سال گذشته ۲۳ ورزشکار جودو از استان به اردوهای تیم ملی راه یافتند و سه جودوکار هم به رقابت های برون مرزی اعزام شدند.

وی اظهار داشت: ورزش جودو در شهرستان های آشتیان، اراک، ساوه، شازند، خمین، محلات و خنداب(دربخش بانوان) فعال است.

اخگر گفت: فعال کردن این ورزش در نقاط دیگر استان ازجمله، تفرش، فراهان، خنداب(بخش آقایان)، دلیجان، نراق و زرندیه در دستور کار هیات جودوی استان مرکزی قرار دارد و از دیگر برنامه های این هیات بهره مندی از پتانسیل های پنهان استان برای تحول در ورزش جودو است.


9647450
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است