استانی 18:09 - 11 اسفند 1393
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: در حال حاضر 140 ‏هزار دانش‏‌‏آموز زیر پوشش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ‏هستند.‏

تحصیل 140 هزار دانش‏‌‏آموز در مدارس استعدادهای درخشان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد نستوه عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: در حال حاضر 140 هزار دانش‏‌‏آموز زیر پوشش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌های پرورشی، تربیتی و قرآنی، چند برنامه مهم وجود دارد افزود: کنگره سمپاد در چند مرحله شهری، استانی و ملی برگزار می شود و همچنین طرح گام به گام و غیر رقابتی آموزش قرآن نیز وجود دارد که دانش‏‌‏آموزان طی آن در هر گام یک یا چند سوره مشخص را فرا می گیرند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خاطرنشان کرد: طرح مهم و تاثیرگذار دیگر، حضور روحانیون در مدارس استعدادهای درخشان است؛ این طرح که روشنا نام دارد به این صورت است که طی آن روحانیون واجد شرایط در قالب دوره‌های 12 تا 16 ساعته و متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش‏‌‏آموزان برنامه هایی را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه المپیادهای علمی در سطح منطقه، کشور و بین‌المللی ویژه استعدادهای درخشان برگزار می‌شوند خاطرنشان کرد: طی 27 سال گذشته که این المپیادها برگزار می‌شوند، برگزیدگان المپیادی ایران در سطح کشورهای پیشرفته ظاهر شده‌اند.

شجاعی ادامه داد: جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش‏‌‏آموزی نیز با مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان عنوان کرد: شناسایی استعدادهای درخشان در بستر طبیعی مدارس طرح دیگری است که ویژه مناطقی برگزار می‌شود که امکان جداسازی دانش‏‌‏آموزان دارای استعداد درخشان از دیگران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تربیت استعدادهای درخشان متعهد و متخصص برای نظام اسلامی مهمترین هدف این سازمان به شمار می‌رود گفت: در حال حاضر دانش‏‌‏آموزان تربیت یافته سمپاد در مدارج مهم مدیریتی و اجرایی مشغول به فعالیت هستند.


5960064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است