استانی 06:59 - 11 بهمن 1393
رئیس شبکه بهداشت چالوس:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس گفت: شاخص مرگ‌ و میر مادران باردار در شهرستان چالوس به صفر رسیده است.

شاخص مرگ‌ و میر مادران باردار در چالوس به صفر رسید

حدیث گردکلی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در چالوس از کشف و درمان 17 بیمار مسلول در سال 93 در شهرستان چالوس خبر داد و اظهار کرد: 9 مشکوک به سرخک، درمان 341 مورد حیوان گزیدگی، یک‌ هزار و 22 مورد بیمار فشار خونی تحت مراقبت و 929 مورد بیماران دیابتی تحت مراقبت از مهم‌ترین اقدامات بهداشتی مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس در 9 ماه امسال است.

وی با اشاره به اینکه شاخص مرگ و میر مادران باردار در سال 93 در چالوس به صفر رسیده است تصریح کرد: مرگ و میر کودکان زیر پنج‌ سال در این شهرستان 12.4 درصد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس به تشریح اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت این شهرستان پرداخت و خاطر‌نشان کرد: استقرار پزشک خانواده در تمام مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی چالوس اجرا شد.

وی افزود: توزیع و در اختیار قرار دادن دارو به جمعیت روستایی با افزایش اقلام دارویی از 27 قلم به 350 قلم در تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان چالوس اجرا شد.

گردکلی یکی از برنامه‌های اجرای طرح تحول نظام سلامت این شهرستان خواند و بیان کرد: احداث خانه‌های بهداشت روستاهای اجاکله، متکه‌رودبار، کتیر و انگوران اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در تمام مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی از دیگر اقدامات اجرای این طرح در شهرستان چالوس است.

این مسئول تعداد مراکز بهداشتی درمانی شهرستان چالوس را 11 مرکز اعلام کرد و ادامه داد: استقرار پزشکان مقیم در رشته‌های اصلی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی به‌صورت 24 ساعته، ارتقای کیفیت ویزیت درمانگاهی و راه‌اندازی کلینیک عصر با حضور متخصصان در بیمارستان، حمایت از زایمان طبیعی و افزایش آن به‌ صورت رایگان و نیز ارتقای خدمت به بیماران صعب‌العلاج نیز در راستای اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت در این بیمارستان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های فعال بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس در حال حاضر 134 تخت است افزود: 180 تخت مصوب و 30 تخت ویژه شامل 12 تخت ICU، 12 تخت CCU و 6 تخت NICU از مهم‌ترین امکانات موجود در این بیمارستان است.

این مسئول وضعیت پزشکان خانواده، پایگاه‌ها، مراکز مجری و دستیارانشان را در شهرستان چالوس مناسب خواند و اظهار کرد: در حال حاضر چهار پرستار، 17 ماما و 23 پزشک در قالب طرح پزشک خانواده در 20 پایگاه شهرستان چالوس در حال فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 61 ‌هزار و 243 نفر از جمعیت شهرستان چالوس در سامانه طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند که برای 55 ‌هزار و 229 نفر از آنان پزشک نیز انتخاب شد.


5737354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است