سیاسی 12:05 - 30 دی 1398
یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که وزارت امور خارجه چه اقدامی در مقابل فعال کردن مکانیسم ماشه توسط اروپایی‌ها انجام داد، گفت: البته از مکانیسم ماشه نترسید چون تاثیری نخواهد داشت.

ابطحی: از مکانیسم ماشه نترسید

به گزارش ایسنا، محمدجواد ابطحی سوالی را از ظریف وزیر امور خارجه در جلسه بعد از ظهر یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه مطرح کرده بود مبنی بر این‌که علت اظهارات ظریف درباره‌ پولشویی به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در ایران و انفعال در برابر وقت‌کشی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مطرح کرده بود.

در آن جلسه وزیر امور خارجه بعد از توضیحات به ابطحی جلسه را قبل از شنیدن حرف‌های این نماینده برای حضور در نشست شورای عالی امنیت ملی ترک کرد. اقدامی که مورد اعتراض ابطحی قرار گرفت و او صحبت‌هایش را ادامه نداد و قرار بود که در جلسه بعدی که ظریف برای پاسخ به سوال نمایندگان حاضر می‌شود ابطحی نیز مابقی صحبت‌هایش را بیان کند.

ابطحی در توضیح سوالش در جلسه امروز (دوشنبه) در ابتدا از ظریف برای ترک جلسه قبلی انتقاد کرد و گفت: ترک جلسه آن هم زودتر از موعد مقرر در آیین‌نامه بی‌اعتنایی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است شما نمی‌توانید به نمایندگان دهن‌کجی کنید.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف چرا رگ گردن‌تان برای دوستان داخلی متورم است اما به خارجی‌ها لبخند می‌زنید، شما امروز عمل وقیح سفیر انگلیس را محکوم می‌کنید اما احتیاجی به محکومیت شما نیست به جای آن قانون مصوب سال ۹۰ را اجرا کنید.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سفرا را برای اروپا و آمریکا اعزام می‌کنید که ما مناسبات اقتصادی‌مان با اروپا دو درصد است اما برای هند و چین سال‌ها و ماه‌هاست یک سفیر نفرستاده‌اید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صحبت‌های ظریف درباره‌ی پولشویی گفت: شما در صحبت‌هایتان نگفتید که منظورتان از پولشویی در کدام دستگاه است و شبکه‌های خارجی، همه دستگاه‌ها اعم از مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، سپاه و مجمع تشخیص مصلحت نظام را متهم کردند. آقای ظریف شما دیپلمات هستید و باید متوجه کلام خود باشید.

ابطحی گفت: شما گفته‌اید که برجام تحریم‌ها را رفع می‌کند این اتفاق رخ نداد، بهتر است همچون آقای عراقچی عذرخواهی کنید که او گفت تازه فهمیده پیام مقاومت درباره‌ی ایران جواب می‌دهد. عذرخواهی کنید و بدانید مردم می‌پذیرند.

وی ادامه داد: شما می‌گویید نپیوستن به CFT برای عده‌ای نفع دارد پس در مقابلش پیوستن هم برای عده‌ای منفعت به دنبال دارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فعال شدن مکانیسم ماشه توسط اروپایی‌ها اظهار کرد: آقای ظریف شما درباره مکانیسم ماشه چه کردید؟ البته از آن نترسید چون تاثیری ندارد. آمریکا تحریم‌های ثانویه را اجرا کرده پس تحریم‌های اروپا چیزی نیست و اتفاقی نمی‌افتد.

انتهای پیام


10353855
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه نشست امنیتی سن‌پترزبورگ با مشاور امنیت ملی برزیل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اعلام کرد: شورای متبوعش با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزد‌ها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسناد همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و سریلانکا در حضور «آیت الله رئیسی» و «رانیل ویکرمسینگه» به امضا رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در پرونده آمیا را محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت این پیشنهاد‌ را موجه و قابل پیگیری دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است