اجتماعی 17:38 - 09 مهر 1393
رییس انجمن علمی اپتومتریک ایران گفت: بیمه هایی مانند بیمه سینا، بیمه طلایی، SOS و بیمه البرز از پرداخت بهای عینک که هزینه آن حدود 40 هزار تومان است امتناع می کنند اما جالب است که هزینه یک میلیون و هشتصدهزارتومانی جراحی چشم را پرداخت می کنند که این کار غیرقانونی است.

تخلف بیمه ها در پرداخت هزینه های سطح اول چشم پزشک

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، در نشست ویژه ای که به مناسبت روز جهانی بینایی امروز نهم مهرماه در بیمارستان فارابی تهران برگزار شد، دکتر علی میرزا جانی گفت: تغذیه صحیح در کنار اصلاح عیوب ساده در همان مراحل ابتدایی به وسیله یک عینک می تواند، 80 درصد آسیب های بینایی را کاهش دهد و از افزایش شیوع نابینایی جلوگیری کند که در این راستا برای تامین این هدف، به بسته های خدمات درمانی تحت پوشش بیمه برای سطح اول معاینات توسط متخصص اپتومتریک نیاز داریم تا هزینه ها برای مردم کمتر شود.

وی با بیان اینکه حدود 65 درصد از مردم زیر خط هزینه های گزاف چشم پزشکی هستند تصریح کرد: با وجود بیمارستان مجهز نور و مراکز تخصصی چشم پزشکی، شاید 20 درصد مردم توانایی پرداخت این هزینه ها را داشته باشند.

رییس انجمن علمی اپتومتریک ایران در ادامه با اشاره به مناسب نبودن روش های جراحی برای درمان پیرچشمی گفت: مشکل ما در حال حاضر این است که بیمه ها در زمینه چشم پزشکی باعث ضرر و زیان به مردم می شوند، چرا که در این راه بیمه هایی مانند بیمه سینا، بیمه طلایی، SOS و بیمه البرز از پرداخت بهای عینک که هزینه آن حدود 40 هزار تومان است امتناع می کنند اما جالب است که هزینه یک میلیون و هشتصد هزارتومانی جراحی چشم را پرداخت می کنند که این کار غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: البته بیمه تامین اجتماعی همکاری خوبی برای پرداخت این هزینه ها به مردم دارند و رویکرد سازمان بیمه تامین اجتماعی این است که آسیب پذیر نگر است.

وی همچنین یادآورشد: هدف دیگر از نشست روز جهانی چشم پزشکی این است که بتوان راه های صحیح پیشگیری را به مردم آموزش دهیم و با اطلاع رسانی صحیح و مناسب به مردم درخصوص محافظت از بینایی نگذاریم مشکلات به جایی برسد که به هزینه های زیاد نیاز داشته باشد.

میرزاجانی گفت: همه ساله دوم اکتبر، روز جهانی چشم پزشکی نام گرفته است که امسال 17 مهرماه به مناسبت این روز چشم پزشکان، متخصصان اپتومتریک و پزشکان عمومی در بیمارستان فارابی نشستی را تحت عنوان راه های پیشگیری از نابینایی و آسیب های چشمی را برگزار می کنند تا برنامه ریزی لازم در جهت پیشگیری از این آسیب ها تنظیم کنند.

تغذیه، ورزش و هوای پاک از مهمترین عوامل تضمین کننده سلامت چشم

دکتر محمود جباروند، نیز گفت: تغذیه خوب در سلامت بینایی نقش مهمی دارد، تغذیه مناسب موجب پیشگیری از مشکلات بینایی با بالا رفتن سن و پیشگیری از خشکی چشم و ایجاد کاتاراکت (آب مروارید) می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چه ارائه الگوی غذایی که سلامت جسم و بینایی را به همراه دارد بهتر باشد سلامت چشم در آن جامعه بیشتر است گفت: سه عامل تغذیه، ورزش و هوای پاک از مهمترین عوامل تضمین کننده سلامت چشم هستند.

رشد و توسعه دانش چشم پزشکی کشور در منطقه، جایگاه اول را داراست

دکتر سید فرزاد محمدی عضو هیات علمی پژوهش مرکز تحقیقات چشم پزشکی فارابی همچنین به توانمند کردن شهروندان در انتخاب های درست و پیشگیری و راهنمایی ها در زمینه تغذیه اشاره کرد و گفت: تغذیه یکی از عوامل موثر بر چشم است و مصرف میوه و سبزیجات تازه باعث کاهش بیماری های چشمی مانند خشکی چشم می شود. مصرف هویج و در مجموع ویتامین A می تواند در سلامت شبکیه موثر باشد.

انتهای پیام


4851383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است