استانی 09:42 - 28 تیر 1397

۴۰ میلیون اصله درخت از گونه های باستانی کشور خشک شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی کیا دلیری چهارشنبه شب در مراسم افتتاح اولین همایش ملی جنگل های ایران، پژوهش و توسعه گفت: در حال حاضر وضعیت جنگل ها در کشور از مرز بحران گذشته است و دیگر فرصت این را نداریم که از جنگلهای ایران حفاظت کنیم.

 وی ادامه داد: در شش سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از جنگلهای زاگرس نابود شده و ۴۰ میلیون اصله درخت ۲۰۰ الی ۳۰۰ ساله از گونه های باستانی ثبت شده در مجامع بین المللی در شمال کشور خشک شده است.

کیا دلیری طغیان آفات و بیماریها در سطوح بسیار وسیع در جنگلهای کشور را از دیگر چالشهای پیش رو عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد برای برون رفت از این مشکل و بحران جنگلها راه حل ساده ای وجود نداشته باشد.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران در ادامه سخنان اش تصریح کرد: چرا باید در چنین شرایطی سازمانهای مرتبط با جنگل زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی اداره شوند و این در حالیست که این وزارتخانه خود نابود کننده منابع طبیعی کشور است.

کیا دلیری، گندم کاری زیر ۸۵۰ هکتار از جنگلهای زاگرس را دلیلی بر سیاستهای مخرب وزارت جهاد کشاورزی در حوزه منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: با شخم زدن اراضی جنگلها از بین می رود.

وی وضعیت آموزش عالی در حوزه جنگل را خوب ارزیابی نکرد و هشدار داد: دانشگاههای منابع طبیعی و محیط زیست کشور در حال تعطیل شدن هستند و این در حالیست که هیچ یک از مشکلات زیست محیطی و مسائل جنگلهای کشور حل نشده است.

نخستین همایش ملی جنگل های ایران پژوهش و توسعه با حضور استانهای آذربایجان غربی، تهران، گیلان، لرستان، ایلام و موسسه تخقیقات مراتع کشور، به مدت دو روز با ارائه ۲۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۸۰ مقاله در قالب پوستر در دانشگاه ارومیه برگزار می شود و پنج شنبه عصر با ارائه بیانیه و معرفی مقالات برتر به کار خود پایان خواهد داد.


9846650
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است