استانی 20:57 - 04 مرداد 1393
رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی استان قزوین:
رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین گفت: موقعیت ویژه استان و برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نیاز استان به هتل مجهز را دوچندان کرده است.

موقعیت ویژه قزوین، نیاز به هتل مجهز را دوچندان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید آهنگریان در هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که درحوزه گردشگری استان وجود دارد، احداث هتل با تجهیزات بالا یکی از ضروریات استان به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس آمارها از 25 اسفندماه سال گذشته تا 12 فروردین سال جاری به مناسبت ایام نوروز پنج میلیون و 852 هزار و 598 خودرو از محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند.

رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین اضافه کرد: همچنین یک میلیون و 225 هزار و 332 نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی و گردشگری استان قزوین بازدید کرده‌اند.

آهنگریان ادامه داد: 193 هزار و 591 نفر از مسافران در هتل‌ها، مدارس و کمپ‌های پیش‌بینی شده برای اقامت در ایام نوروز سکونت داشتند.

وی عنوان کرد: این آمارها نشان می‌دهد که حجم بالایی از مسافران به استان قزوین سفر می‌کنند که تأمین مکان اقامتی مناسب برای آنان بسیار ضروری است.

رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان قزوین هشت هتل با 357 تخت، 12 مهمان‌پذیر با 429 تخت دارد که بالاترین سطح هتل‌های این استان هتل سه ستاره است.

آهنگریان با اشاره به وضعیت هتل‌های در حال ساخت در استان گفت: هتل نصر در قزوین به لحاظ نوع منطقه در منطقه توسعه یافته و چهار ستاره بوده که در بهمن 86 مجوز احداث دریافت کرده است.

وی بیان کرد: برای این هتل 62 اتاق و 140 تخت تعریف شده که زمینه اشتغال 165 نفر را فراهم می‌کند و در زمینی به مساحت 14 هزار و 500 متر در حال احداث است.

رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین با اشاره به این‌که این هتل تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ابراز کرد: سرمایه‌گذار این هتل اعلام کرده مشکل تأمین منابع مالی ندارد و مشکل عمده آن بخش توسعه سطح اشغال است که موضوع در کمیسیون ماده 5 مطرح شده و بخشی از آن مورد موافقت مسئولان قرار گرفته است.

آهنگریان اظهار کرد: سرمایه‌گذار ادعا دارد که در صورت رفع این مشکل می‌تواند زودتر از موعد مقرر هتل را به بهره‌برداری برساند.

وی با بیان این‌که هتل دو ستاره عوض‌خانی با پیشرفت فیزیکی 12 درصد یکی دیگر از هتل‌های مجوز گرفته است، افزود: این هتل به دلیل محدودیت منابع مالی از پیشرفت بسیار کمی برخوردار است.

رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین اضافه کرد: شرکت طلوع مهر کاسپین نیز که اقدام به احداث هتل در استان قزوین کرده است، هتلی با 20 اتاق، 40 تخت و اشتغال‌زایی 30 نفر در دست احداث دارد که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی برخوردار است.

آهنگریان ادامه داد: مهمترین مشکل این سرمایه‌گذار کمبود منابع مالی است که متعهد شده در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز زودتر از موعد مقرر هتل را به بهره‌برداری می‌رساند.

وی عنوان کرد: هتل بعدی هتل حاجی است که چهار ستاره بوده و 40 اتاق، 70 تخت و 85 نفر اشتغال‌زایی برای آن تعریف شده است.

رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به این‌که پیشرفت فیزیکی این هتل 65 درصد است، انتظار می‌رود با همکاری مسئولان استان در زمینه رفع محدودیت‌های بخش راه و زیرساخت‌های مورد نیاز در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

آهنگریان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از هتل‌های چهارستاره در دست احداث هتل بغدادی است که تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به موانع حوزه سرمایه‌گذاری در بخش هتل در استان قزوین اظهار کرد: عدم وجود تسهیلات بانکی بیش از 10 میلیارد ریال، طولانی بودن فرآیند واگذاری اراضی از سوی منابع طبیعی، عدم همکاری مناسب شهرداری‌ها برای صدور پروانه‌های ساختمانی و تخصیص یکسان آب به میزان حداکثر 25 مترمکعب در شبانه‌روز به تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جمله موانع این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس کمیته خدمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین یادآور شد: براساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد هتل‌های پنج ستاره مورد نیاز در شهر قزوین سه هتل و آبیک یک هتل، هتل چهارستاره در قزوین دو هتل، تاکستان، آبیک و آوج هر شهرستان یک هتل و 9 هتل سه ستاره نیز برای کل استان قزوین مورد نیاز است.


4333849
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است