سیاسی 09:20 - 15 فروردین 1399

دولت، شغل پایدار ایجاد کند/ برای تحول ساختار اقتصادی اصلاح شود

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار و وزیر اسبق کار و امور اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اولویت‌های دولت در سال ۹۹ گفت: به نظر من مهمترین اولویت دولت در سال جدید باید مسئله ایجاد اشتغال و کار برای مردم و جوانان کشور باشد.

وی افزود: اگر برای مردم اشتغال ایجاد شود و تا بتوانند خودشان از پس معاششان بر بیایند هم فرهنگ کار کمتر آسیب می بیند و هم این موضوع جا می‌افتد که همه باید از محل تلاش خودشان زندگی کنند.

وی همچنین گفت: برای اینکه بتوانیم به این سطح از ایجاد اشتغال دست پیدا کنیم باید ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود؛ یعنی مقدمه واجب دستیابی به اشتغال این است که اقتصاد ایران که از محل فروش منابع اداره می‌شود باید به سمت اقتصاد تخصصی، رقابتی و مزیتی و بر اساس مزیت‌های ملی سامان یابد و معطوف به سود باشد.

کمالی در ادامه تاکید کرد: در این حالت هم کارگر، هم کارفرما و هم دولت بهره می‌برند، اشتغال ایجاد می‌شود و اشتغال آنها نیز اشتغال پایدار خواهد بود.

وی افزود: بنابراین به نظر من اصلاح ساختار اقتصادی به عنوان مقدمه همه تحولات و سپس ایجاد اشتغال و بعد از آن هم اصلاح سیاست خارجی باید الویت‌های دولت در سال جدید باشد.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه اصلاح ساختار اقتصادی نیاز به توجه همه مسئولین کشور دارد گفت: همه ارکان جامعه باید به این نتیجه برسند که ساختار اقتصادی نیاز به اصلاح دارد و همه در کنار هم بایستند تا کار به نتیجه برسد اما متأسفانه چنین اراده‌ای میان مسئولین کشور وجود ندارد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه به عنوان مصوبه آمده است که اقتصاد کشور باید مزیتی_رقابتی شود اما در چند سال گذشته کمتر در این مسیر قدم برداشته شده است، دلیلش هم این است که اراده‌ای برای تغییر و تحول اساسی وجود ندارد.


10466864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است