اقتصادی 14:56 - 04 اردیبهشت 1397
بورس تهران بعد از مدت ها شاهد رشد آرام قیمت برخی از سهم های شاخص ساز بود اما از دست دادن کانال ۹۵ هزار واحدی طی روزهای گذشته سیگنال های امید بخشی به فعالان بازار سهام نمی دهد.

سیگنال‌های تردید به سمت بازار سرمایه

به گزارش ایسنا، با اینکه رهبران اروپایی به دونالد ترامپ توصیه کرده‌اند که باید در برجام باقی بماند بسیاری از فعالان اقتصادی منتظر ضرب العجل رییس جمهور آمریکا هستند. تنها ۲۰ روز به تصمیم آمریکا  درباره برجام مانده است این تصمیم قطعا بر روی تمام بازارهای مالی و همچنین روی بازار ارز تاثیر خوهد داشت.

از زمانی که معاون رییس جمهور درباره تعیین تکلیف ارز تک نرخی صحبت کرد و گفت که دلار ۴۲۰۰ تومانی در اختیار فعالان اقتصادی قرار داده می شود همه منتظر تحقق این موضوع هستند اما انتظار ها و نگرانی ها درباره آینده این تصمیم خود التهاباتی را به بازار سرمایه وارد می کند و بازار را در انتظار نگه می دارد.

بورس تهران در این روزها عمدتا روند کاهشی در قیمت ها را تجربه کرده و امروز از  معدود روزهایی است که شاخص کل به سمت بالا هدایت شده است اما از دست دادن کانال ۹۵ هزار واحدی برای فعالان بازار سهام سیگنال های مثبتی را به بازار نمیدهد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۲۷۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۴ هزار و ۵۷۶ بالا رفت. شاخص کل هم وزن نیز با ۷۴ واحد رشد رقم ۱۶ هزار و ۸۰۴ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور حدود ۳۷۰ واحد افزایش یافت و تا رقم ۱۰۰ هزار و ۷۲۵ بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۵۲ و ۲۹۶ واحد رشد کردند.

با این‌که در روزهای گذشته بسیاری از سهم‌ها در کاهش شاخص کل نقش داشتند امروز فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، فولاد خوزستان و پالایش نفت بندرعباس جزو نمادهایی بودند که سعی کردند شاخص‌های بازار سرمایه را به سمت بالا هدایت کنند.

در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس و شرکت ارتباطات سیار ایران تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه ایران داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی شاهد نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از یک درصد به سمت بالا یا پایین بودیم. در این گروه حدود ۱۸ میلیون و ۴۹۵ سهم به ارزش حدود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قیمت بیش از نیمی از سهم‌ها با افزایش روبه‌رو شد و تعدادی نیز کاهش اندکی را شاهد بودند. در این گروه که یکی از گروه‌هایی بود که ارزش معاملاتش نسبتا مقدار زیادی را نشان می‌داد ۲۵ میلیون سهم به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

امروز قندی‌ها به جز در سه نماد با کاهش قیمت مواجه بودند. در این گروه پنج میلیون سهم به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز ۵.۱ رشد کرد و تا رقم ۱۰۶۰ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۰۳ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۲ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۱ هزار و ۶۳۶ نوبت دادوستد شد.

انتهای پیام


9756708
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است