استانی 00:10 - 03 آبان 1393
در مدارس زنجان صورت می‌گیرد
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از ارائه مشاوره توسط 265 مشاور در مدارس این استان خبر داد.

ارائه مشاوره‌های رفتاری و تحصیلی به دانش‌آموزان زنجانی

حمید بهبودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دانش‌آموزان در مدارس از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد مشاوران مدارس استان زنجان 265 نفر است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش موظف به مشاوره دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه در مدارس است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان  با اشاره به اینکه در مدارس خاص مانند شاهد، تیزهوشان و غیردولتی در مقطع دوره اول متوسطه نیز به دانش‌آموزان مشاوره داده می‌شود، تصریح کرد: مشاوران علاوه بر مشاوره به دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت‌های تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان مورد توجه مشاوران مدارس قرار دارد، اعلام کرد: در صورت مشاهده ناهنجاری سازشی در دانش‌آموزان این افراد به هسته مشاوره آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شوند.

بهبودی تعداد هسته‌های مشاوره‌ای آموزش و پرورش را 14 هسته اعلام و خاطرنشان کرد: این هسته شامل تیم متخصص مشاوره‌ای است.

وی با بیان اینکه در این هسته‌ها به ازای هر 400 نفر یک ساعت مشاوره در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این میران بسیار بالا بوده و باید به ازای هر 15 نفر یک ساعت باشد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان  با اشاره به افزایش‌ آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: باید آموزش و پرورش فکری برای افزایش نیروهای مشاور خود بکند.

این مسئول به لزوم وجود مشاوره در مقطع دوره اول متوسطه تاکید کرد و افزود: دوران نوجوانی دوران بلوغ و درگیری‌های شخصیتی است که نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد.

بهبودی با اشاره به اینکه طرح رابطان هسته‌ای مشاوره‌ای در مقطع دوره اول متوسطه اجرایی می‌شود، گفت: یکی از معلمان در این مقطع که دارای تحصیلات مرتبط با مشاوره بوده و به این کار علاقه‌مند است نسبت به کمک‌های مشاوره‌ای دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راستای توجه به مشکلات دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه برای معلمان و مدیران جلسات توجیهی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این افراد در صورت مشاهده هر گونه ناسازگاری دانش‌آموزان را به هسته‌ای مشاوره‌ای معرفی می‌کنند تا از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.


5029163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است