سیاسی 10:09 - 31 مرداد 1393
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی پیامی صادر کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پیام سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی به شرح ذیل است: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم



صنایع دفاعی کشور یکی از ارکان مهم تأمین امنیت ملی کشور است که متناسب با تحولات در عرصه دفاعی و انقلاب در امور نظامی، بخش های مهمی از نیازمندیهای تحقق بازدارندگی، صیانت از تمامیت ارضی و استقلال همه جانبه را فراهم می کنند.  

      

تجارب گرانسنگ دوران دفاع مقدس بعنوان سرمایه ای عظیم و رصد مستمر تحولات فناورانه و پایش هوشمندانه تغییرات و تحولات امنیتی کشور صنایع دفاعی را قادر ساخته اند تا جهت تأمین اهداف و منافع کشور،تمامی نیازهای نیروهای مسلح در پاسخ به تهدیدات ناهمطراز را در فرآیند کامل ایده تا محصول تولید نماید.



امروزه فرزندان ملت به پشتوانه رهنمودهای امام و رهبری و با اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی قادرند همزمان با تأمین نیازهای کشور در عرصه دفاع ملی که بر پایه استقلال، خوداتکایی و تکیه بر قابلیت ها و توانایی های بومی و ملی استوار بوده ، بعنوان صنعتی پیشرو در حوزه های دانشی و فن آوری به بازارهای جهانی ورود پیدا کرده و پیشرو در تضعیف آثار فشارهای علمی و اقتصادی غرب و مبتکر شکستن و خنثی سازی تحریم های ظالمانه و اعمال محدویت های دشمن در این زمینه باشند.



وزارت دفاع به منظور شتاب بخشیدن و پویایی بیشتر صنعت دفاعی و با درک صحیح و بهنگام از تهدیدات محیطی و همچنین با نگاه به دستاوردها و سند چشم انداز، گام های بلند و پرشتابی را در ابعاد ساختاری و محتوایی برداشته که تکوین فن آوری های برتر، استانداردسازی در عرصه صنعت دفاعی، بومی سازی محصولات راهبردی دفاعی مورد نیاز کشور بر اساس راهبردهای کلان امنیت ملی  و دکترین دفاعی و بکارگیری ظرفیت صنعت دفاعی در توسعه تولید و بهره وری ملی را می توان نام برد.



وزارت دفاع همواره در مسیر پشتیبانی نیروهای مسلح، در زنجیره، پژوهش ،طراحی، ساخت و تأمین نرم افزارها و سخت افزار ها ، تمامی ظرفیت ها را در برنامه های راهبردی و عملیاتی کشور بکار گرفته و در عین حال سهم قابل توجهی از توسعه ملی را برعهده دارد.



حرکت به سمت ایجاد سازمان های دانشی در کلیه واحدهای صنعتی، تولیدی، حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان، سازماندهی و بکارگیری نخبگان و نوآوران دفاعی، تمرکز بر اکتساب فناوری های نوین برتری ساز، مولد سازی و ارتقاء بهره وری دارائی های در اختیار، راهبردهای ما در دستیابی به فناوری ها و محصولات دفاعی و پاسخگو به الزامات تضمین امنیت ملی است.



اینجانب، ضمن تسلیت شهادت ششمین اخترتابناک آسمان ولایت و امامت؛31 مردادماه، روز صنعت دفاعی  را از طرف خانواده بزرگ وزارت و صنعت دفاعی گرامی داشته؛ ان شاءالله با تمسک به ولایت صادق آل محمد(ص) و در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تداوم راه شهیدان، هم پیمان با سه وزیر دفاع شهید و یک هزار شهید صنعت حماسه آفرین دفاعی،گوش به فرمان فرماندة معظم کل قوا(مدظله عالی)تا قطع وابستگی ها و رسیدن به قله های خوداتکایی و حرکت در مرزهای دانش و فناوری لحظه ای از پای نخواهیم نشست که یقین داریم:



       "واعدوالهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم"



انتهای پیام/


4532618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است