اقتصادی 09:35 - 30 آذر 1393
تهران - ایرنا - پرداخت یارانه نقدی به 500 هزار نفری که کارت ملی ندارند و سه میلیون ایرانی خارج از کشور از جیب چه کسانی به حساب آنها واریز شده است؟

به گزارش ایرنا، بتازگی حمیدرضا پارسایی معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال اعلام کرده با وجودی که بالغ بر 500 هزار نفر از جمعیت بالای 20 سال کشور که هنوز کارت ملی دریافت نکرده اند، یارانه دریافت می کنند اگر تا پایان سال اقدام به گرفتن کارت نکنند یارانه آنها قطع خواهد شد.



براستی افراد یادشده براساس چه مکانیزمی یارانه دریافت کرده اند؟ آیا زمانی که برای ثبت نام از طریق حضور و یا سایت سازمان هدفمندی یارانه ثبت نام کردند، شماره کارت ملی از آنها درخواست نشد؟



چگونه است که این افراد از طریق مراجع دولتی برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اما از آنها شماره کارت ملی درخواست نشده است؟ از سوی دیگر 500 هزار نفری که در این چهار سال به صورت غیرقانونی یارانه نقدی دریافت کرده اند و دچار تخلف قانونی شده اند، آیا نباید این پرداخت ها لغو شود، آیا نباید با این افراد برخورد قضایی صورت گیرد؟







** ایرانیان خارج از کشور که یارانه می گیرند



حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه بر مبنای پرونده ها و آمارهای بخش کنسولی، اعلام کرده است که تعداد ایرانیان خارج از کشور حدود پنج میلیون نفر می باشد.



منصور حقیقت پور نماینده مجلس نیز چندی پیش اعلام کرد: نزدیک به سه میلیون نفر در خارج از کشور یارانه دریافت می کنند. به عبارتی طی یکسال گذشته 135میلیارد تومان و طی چهار سال 540 میلیارد تومان پول نقد به حساب این افراد واریز شده است.



آیا واقعا دولتی که برخاسته از رای بالای مردم است نمی تواند با حذف افرادی که با بی قانونی از دولت یارانه دریافت می کنند وافرادی که تبعات افزایش قیمت ها را پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها نداشتند، برخورد کند و نام آنها را بدون فوت وقت حذف کند؟



آیا نمی توان اقشار محروم جامعه را به دلیل بی دقتی های انجام شده از منابعی که به آنها تعلق دارد، محروم و بر تداوم سیاست های نادرست گذشته تاکید کرد؟



عدم پرداخت این میزان یارانه به ایرانیان خارج از کشور می تواند، راهگشای بسیاری از طرح های عمرانی و یا همچنین کمک به دهک های کم درآمد به شکل های مختلف باشد.



دولت تدبیر و امید برخاسته از رای مردم است لذا نباید امید مردم به تدابیر برنامه ریزان اجتماعی به ناامیدی تبدیل شود.



اقتصام(2) 9123**1558

انتهای پیام /*


5458611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها از بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی خود خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است