فرهنگی‌هنری 15:35 - 25 آبان 1397
مدیر مرکز تخصصی مهدویت:
مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: آغاز ولایت ولی عصر ( عج) به عنوان عید شیعیان باید بزرگ و گرامی شمرده شود.

آغاز ولایت امام زمان(عج) باید گرامی داشته شود

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس اظهار کرد: جامعه منتظر در زمان غیبت دارای شاخصه ها و ویژگی های زیادی است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت افزود: شیعیان در زمان غیبت عهده دار وظایف مهمی هستند و باید جامعه دینی را برای ظهور آماده کنند.

او بیان کرد: همچنین آماده کردن شیعیان برای ورود به عصر غیبت از جمله مهمترین اقدام های امام حسن عسکری(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی اظهار کرد: شناخت امام عصر(عج) و کسب معرفت نسبت به رسالت این امام یکی از خصوصیات بارز جامعه منتظر است، در واقع شناخت امام عصر (عج) برای هر فردی و در هر دوره ای امری ضروری است.

او تصریح کرد: انتظار یک عمل فکری، خارجی، حقیقی و واقعی است. در واقع انتظار یک فرهنگ بالنده و باارزش برای آماده کردن جامعه برای ظهور است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: در جامعه دینی باید نسل جوان را به گونه ای تربیت کنیم که اهداف انتظار برای فرج را به خوبی بشناسد و برای تحقق آن تلاش کند.

او افزود: از مشترکات مهم ادیان الهی ظهور منجی است همه ادیان الهی برای آغاز و انجام و فرجام جهان نظریات و برنامه هایی دارند که از آن گاهی تعبیر به منجی می شود.

وی بیان کرد: نهم ربیع الاول روز آغاز ولایت امام زمان( عج) است و آغاز ولایت ولی عصر(عج) به عنوان عید شیعیان باید بزرگ و گرامی شمرده شود.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: ضرورت تعظیم شعائر الهی یکی از نشانه های تقوا و یک اصل اساسی در اسلام است.

وی اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) در دوران حیات خود برای هدایت انسان ها سخت ترین شرایط را متحمل شده اند و امام حسن عسگری (ع) به مراتب با دشواری های بیشتری مواجه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی خاطرنشان کرد: در دوران پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز تنها عده محدودی از مردم با ملاقات و مشرف شدن در خدمت این معصومان(ع) از محضر آنها بهره مند می شدند و این امکان برای مردم مناطق دوردست وجود نداشت که این نوعی غیبت نسبی محسوب می شود.

او گفت: فرهنگ انتظار امیدبخش، تلاش آور و نشاط آور است و چنین امیدی همه گرفتاری ها و ناهنجاری ها را از بین می برد.

انتهای پیام


9974795
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است