گوناگون 14:31 - 03 اسفند 1397

رمز پیروزی در جنگ اقتصادی، ترمیم و بازسازی سرمایه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان خاندوزی، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در هفتمین نشست از سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که با موضوع ریشه‌یابی رسوخ فساد اقتصادی و راهبرد آینده در مشهد برگزار شد، گفت: اکنون جمهوری اسلامی نه تنها در داخل خاک خودش قابل تهدید نیست، بلکه جریان های همسوی با نظام اسلامی در فاصله بسیار زیاد از خاک ایران، رو به جلو حرکت می‌کنند.

وی بررسی نقاط ضعف و اثبات کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی را ضروری دانست و گفت: اگر فساد اقتصادی را علاج نکنیم، داعیه‌های گفتمانی و تمدنی جمهوری اسلامی زیر سوال خواهد رفت.

احسان خاندوزی سه گروه هسته مرکزی، سیاستگذاران و کارگزاران یک نظام را، گروه‌های موثر بر اقتصاد دانست و گفت: در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، دستان هسته مرکزی این نظام از فساد پاک بوده است و به هیچ وجه تولید فسادهای اقتصادی از سوی این گروه نیست. 

همچنین این کارشناس حوزه اقتصاد، به نقش دیگر بازیگران حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: دشمنان در این میان بیکار ننشسته اند و برای القای ناامیدی و احساس گسترش فساد اقتصادی در جامعه تلاش بی‌سابقه‌ای می‌کند.

خاندوزی مهمترین دلیل بروز وظهور انواع فساد در یک نظام سیاسی و یا اداری را وجود مدیران ناکارآمد و یا آلوده و نیز فقدان نظارت قوی و مستمر برشمرد و افزود: فساد، ارزش های اسلامی، اخلاقی و آزادی سیاسی را مخدوش ساخته و از این طریق مانع توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه می شود.

استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: در حال حاضر کشور در جنگ اقتصادی است و مهمترین نقطه‌ای که می‌تواند کشور را از این شرایط سخت با موفقیت بیرون ببرد، ترمیم و بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که با شفاف سازی محقق می‌شود.

خاندوزی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان با شفاف سازی، باید افسار گسیخته فساد را محکم‌تر از قبل در دست بگیرند،  تصریح کرد:  اگر با فساد و مسئولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نشده بود.

خاطرنشان می‌شود، سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نمایندگی مشهد با حضور اساتیدی همچون، صفار هرندی، فواد ایزدی، حجت الاسلام پناهیان و.. ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان در مشهد مقدس در حال برگزاری است.


10061238
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است