علمی فناوری 13:07 - 18 خرداد 1399

تصاویری از ارزان‌ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی نت، تداوم بیماری کرونا باعث شده تا تقاضا برای خرید چاپگرهای سه بعدی برای تولید اقلام بهداشتی و به خصوص ماسک نیز بیشتر شود. شرکت‌هایی مانند اچ پی و فرم لبز از چاپگرهای سه بعدی برای تولید پوشش محافظ بیمارستانی و برخی تجهیزات دستگاه‌های پزشکی و جراحی نیز استفاده می‌کنند.

در میان چاپگرهای سه بعدی موجود در بازار، Monoprice Select Mini V۲ کیفیت، قیمت و سرعت چاپ مناسبی دارد و عرضه آن به قیمت ۲۲۰ دلار باعث شده گزینه‌ای مناسب برای خریداری باشد. چاپگر یادشده برای چاپ سه بعدی از رشته‌ها یا فیلامنت های چاپ سه بعدی استفاده می‌کند که رشته‌های پلیمری پلاستیکی هستند که در قالب رول های نیم و یک کیلوگرمی در بازار موجود هستند. این مواد بسته به دمای ذوب خود تغییر حالت داده و پرینتر سه بعدی از طریق نازل می‌تواند لایه‌ها را روی هم قرار دهد تا قطعه ساخته شود.

بهترین چاپگر سه بعدی رزین Anycubic Photon نام دارد که با پرداخت ۲۴۵ دلار قابل خریداری است. در این چاپگر به جای استفاده از رشته یا پودر برای چاپ سه بعدی از نوعی مایع پلیمری استفاده می‌شود که وقتی تحت تابش اشعه ماورا بنفش قرار می‌گیرد جامد می‌شود. در این روش محصول نهایی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات به دست آمده از سایر چاپگرهای سه بعدی دارد. البته کار کردن با این چاپگرهای سه بعدی به مهارت بیشتری نیاز دارد و تهویه چاپگر هم باید با دقت بالاتری صورت بگیرد.

اگر مهم‌ترین عامل مورد توجه سهولت استفاده از چاپگر سه بعدی باشد، Flashforge Adventurer ۳ یک گزینه مناسب است. خروجی‌های چاپگر یادشده کیفیت مناسبی دارد و تهیه آنها نیز مناسب است. آماده سازی مدل طراحی شده برای چاپ توسط این چاپگر به حداکثر ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و البته خرید آن نیازمند صرف بودجه‌ای ۵۰۷ دلاری است.

بهترین چاپگر سه بعدی برای تهیه کپی‌های دقیق از روی یک مدل، SOL Desktop Laser ۳D Scanner است. این چاپگر ۶۹۹ دلاری با استفاده از یک بازوی ۳۶۰ درجه و دوربین کار گذاشته شده در درون بازو قادر به چاپ سه بعدی از روی هر مدلی با دقت بالاست. بدین منظور تنها باید منتظر اسکن شدن مدل، انتقال فایل اسکن شده به محیط نرم افزار چاپگر و چاپ آن باشید.

اگر هم از نظر میزان بودجه خرید چاپگر سه بعدی مشکل خاصی ندارید، می‌توانید با پرداخت ۳۹۹۵ دلار، Glowforge ۳D Laser Printer را خریداری کنید که با آن می‌توان محصولات دقیق و ظریفی را از جنس چوب، چرم و انواع پلاستیک تهیه کرد.


10563983
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است