گوناگون 18:37 - 07 اسفند 1395
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در زمینه پروژه‌های دفاعی با ۹۵ دانشگاه کشور همکاری‌های علمی ـ پژوهشی داریم.

دهقان و فرهادی مطرح کردند:

به گزارش فارس، سردار حسین دهقان در حاشیه امضای تفاهمنامه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه پروژه‌های مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت:‌ همواره همکاری‌های مؤثری با مراکز آموزش عالی داشتیم و در حدود 4 سال گذشته سعی کرده‌ایم این فعالیت‌ها را ساماندهی کنیم.

وی افزود: همکاری‌های علمی ـ پژوهشی وزارت دفاع و وزارت علوم در 95 دانشگاه کشور صورت می‌گیرد.

دهقان ادامه داد: سعی کردیم یک مدل همکاری طراحی شود که بر اساس آن هم‌افزایی‌ها بیشتر و از موازی‌کاری جلوگیری کنیم و سرمایه‌گذاری‌های نابجا صورت نگیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: برای اولویت‌بندی برنامه‌ها، هماهنگی‌هایی صورت دادیم تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین پروژه‌ها را داشته باشیم.

بر طبق این گزارش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: ۱۲۰۰ پروژه تحقیقاتی مشترک بین وزارت علوم و وزارت دفاع در حال انجام است که البته برخی از آنها به اتمام رسیده است.

محمد فرهادی نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزیر دفاع پیرامون پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، گفت: در حال حاضر 1200 پروژه تحقیقاتی بین وزارت دفاع و وزارت علوم در حال انجام است که تعدادی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی در دست اجرا و تعدادی از اولویت اجرا خارج شده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از توان علمی دانشگاه‌ها در بحث دفاعی استفاده کنیم، زیرا بیش از 4 میلیون دانشجو و 80 هزار عضو هیأت علمی داریم.

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با وزارت دفاع، قرار است شیوه‌نامه تعامل و نحوه پروژه‌ها، تعریف پروژه‌های بزرگ مشخص شود.

فرهادی در پاسخ به وزیر دفاع که خواستار ایجاد سازوکار برای ارائه پایان نامه‌های محرمانه در حوزه دفاعی در دانشگاه‌ها شده بود، گفت: در دانشگاه مالک اشتر چنین سازوکاری را داریم و باید در دانشگاه‌های دیگر نیز ایجاد شود.


8855989
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است