استانی 04:31 - 06 خرداد 1398

نوای «الغوث الغوث» در قم طنین‌انداز شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی با فضیلت قدر، مراسم احیا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های شهر مقدس قم برگزار شد.

کانون تجمع احیاگران و شب زنده داران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بود و خیل جمعیت مردم متدین قم از شبستان بزرگ امام خمینی (ره) در حرم مطهر بانوی کرامت تا میدان آستانه و از آنجا تا مسجد امام حسن عسکری (ع) ادامه داشت و شبستان‌ها و رواق‌ها و همچنین خیابان‌های اطراف حرم مملو از جمعیت بود.

بسیاری از زائران و مجاوران نیز با حضور در مسجد مقدس جمکران این بزرگترین میعادگاه منتظران ظهور، شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان را در این مسجد با عظمت که به دستور حضرت صاحب الزمان (عج) بنا شده احیا داشتند.

شب زنده داران در شبی که برتر از هزار ماه فضیلت دارد، صدای الغوث الغوث سر دادند و با تکرار هزاران نام از اسامی با عظمت پروردگار، با خدای خویش مناجات و با عبارات دعای جوشن کبیر، حوائج خود را از خداوند منان درخواست و دست‌های نیاز دعا را بالا بردند.

در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها زائران و مجاوران دعای جوشن کبیر را با نوای حاج سید مهدی میرداماد زمزمه کردند و بسیاری از حاضرین این دعای گرانقدر را ایستاده قرآئت کردند.

پس از آن حجت الاسلام رفیعی به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص اهمیت توجه به انجام فرایض الهی و ترک محرمات مطالبی را بر اساس آیات و روایات بیان کرد و در ادامه نیز حاضران قرآن به سر گرفتند تا بهترین سرنوشت برای یک سال خود را با توسل به ذات متبرک ائمه معصومین علیهم السلام از خداوند منان طلب کنند چرا که در روایات آمده در شب قدر مقدرات یک سال بندگان نوشته و بر حضرت حجت (عج) عرضه می‌شود.

در شب شهادت مولی متقیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، شهر قم سیاهپوش اول امام شیعیان بود و مراسم عزاداری پس از دعا و مناجات برگزار شد و تا سحرگاهان ادامه داشت.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در کوه خضر نبی و محل تدفین شهدای گمنام نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد و علاوه بر آن هیئت‌های مطرح استان نیز در نقاط مختلف شهر قم مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام را برگزار کردند.

مراسم عزاداری روز شهادت امام علی علیه السلام نیز عصر دوشنبه با حضور آیت الله وحید خراسانی از بیت این مرجع تقلید به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود.


10137440
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است