اجتماعی 15:19 - 04 دی 1393
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش:
ارومیه - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش محمد رسول الله (ص) یکی از بزرگترین رزمایش های خاورمیانه و در نوع خود بی نظیر است.

امیر سرتیپ دوم حشمت الله ملکیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با اجرای این رزمایش توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی بازدارنده را به همه نشان می دهیم.



وی اظهار کرد: این رزمایش با محوریت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است و ترکیبی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش کشور در آن حضور دارند.



وی اضافه کرد: این رزمایش در وسعتی به مساحت دو میلیون و 200 هزار هکتار در جنوب شرق کشور در حال انجام است.



فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای توان رزمی ارتش برای صیانت از تمامیت ارضی کشور، هماهنگی و همکاری بیشتر نیروهای مختلف ارتش در قالب عملیات های مشترک، ارزیابی طرح های پیش بینی شده، آزمایش سامانه ها و تجهیزات و سلاح های جدید، استفاده از تجارب هشت ساله دفاع مقدس و تحلیل جنگ های اخیر در منطقه و انتقال تجربه به کارکنان جوان، تحکیم پیوند مردم و ارتش، طراحی و اجرای رزمایش متناسب با نوع تهدیدات، ارتقای کیفی آموزش و ارائه تاکتیک های نوین و همچنین ارزیابی یگان های شرکت کننده از مهمترین اهداف این رزمایش به شمار می روند.



وی ادامه داد: پیام مهم این رزمایش صلح و دوستی به کشورهای دوست و نمایش اقتدار و توان دفاعی به دشمنان و تمام کسانی که چشم طمع به کیان جمهوری اسلامی ایران را دارند، است.



امیر ملکیان افزود: نیروهای قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیز در این رزمایش حضور فعال دارند و توان رزمی خود را به نمایش خواهند گذاشت.



وی با اشاره به اینکه ارتش سلاحهای جدید خود را در این رزمایش بکار گیری و امتحان می کند، گفت: هیچ ارتشی در جهان وجود ندارد که در تهیه و ساخت جنگ افزارها متکی به کشورهای دیگر نباشد و این کشور ایران است که با خودباوری و تکیه بر دانش های بومی تمامی سلاحهای خود را به دست متخصصان داخلی بدون وابستگی به کشورهای دیگر می سازد.



امیر ملکیان افزود: امروز، ارتش، سپاه و دیگر نیروهای مسلح ما پس از هشت سال دفاع مقدس مانند پولادی آب دیده آماده فداکاری در راه ایران اسلامی هستند و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان نیروی نظامی پرقدرت و بی همتای کشور در کنار ارتقای سطح آمادگی دفاعی نیروهای خود، ساخت تجهیزات نظامی را در دستور کار خود قرار داده و این رزمایش ها بهترین فرصت برای نشان دادن اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران است.



وی حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها، برپایی ایستگاه های صلواتی و سلامت و ویزیت رایگان نمازگزاران نماز جمعه فردا را از برنامه های جنبی قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش در رابطه با این رزمایش عنوان کرد.



8137/8136

انتهای پیام /*


5482649
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت، از کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در اتوبان آزادگان خبر داد و افزود: در این عملیات پلیسی یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است