ورزشی 12:41 - 07 آذر 1394
رییس فدراسیون هندبال پس از بازگشت از مسابقات انتخابی المپیک، گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر قهرمانی تیم ما در آسیا شود زیرا به تیمی با بهترین‌های جهان در فینال باختیم.

رییس فدراسیون هندبال:قهرمان واقعی ما هستیم نه قطری ها

ابوالحسن مهدوی درباره عملکرد تیم ملی هندبال اظهار کرد: من فکر می‌کنم اگر تیم ملی هندبال را بشناسیم آنها از شانزده بازیکن خود تنها یک بازیکن بومی دارند و سایر بازیکنانشان را از اسپانیا، تونس، مصر و سایر کشورها جمع کرده‌اند. آنها به نوعی منتخب جهان هستند. بازیکنان ایران توان خود را گذاشتند به ویژه در نیمه اول خیلی زحمت کشیدند و تلاش کردند. از نظر روحی کاملا آماده بودند. ما می‌دانستیم که حریف سطح بسیار بالاتری از ما دارد اما پیش‌بینی می‌کردیم به فینال برسیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم تیم خوب جمع و جور شد اگرچه روزهای اول عدم حضور لژیونرها یک معضل اساسی بود اما در ادامه تیم به هماهنگی لازم رسید و هیچ کس نمی‌تواند کتمان کند که تیم ما قهرمان واقعی آسیاست.

وی افزود: تیم‌هایی که در دو سه سال گذشته ما را شکست داده بودند همه مقابل ما شکست خوردند. عمان، بحرین و ژاپن در سال‌های گذشته تیم ایران را شکست می‌دادند اما در این دوره ما مقتدرانه برابرشان پیروز شدیم. بازیکنان ایران تلاش کردند و نتیجه خوبی گرفتند. به هر حال زحمات گذشتگان و مربیان و داوران به این نتیجه کمک کرد. ما امروز نتیجه همدلی و اتحاد را در هندبال دیدیم. دوست و دشمن همه انرژی مثبت دادند که تیم خوب نتیجه بگیرد.

رییس فدراسیون هندبال در خصوص ادامه همکاری با عرفان اسماعیلاگیچ، گفت: قطعا با او ادامه می‌دهیم. روزهای اول شاید عدم توافق به واسطه اختلافات فرهنگی وجود داشت. البته این اختلاف بین عرفان و برخی بازیکنان طبیعی بود اما خدا را شکر دو طرف همدیگر را درک کردند. من خودم حضور جدی در همه جلسات تمرینی داشتم و سعی کردیم که ارتباط منطقی بین همه ایجاد شود و تفاوت‌های فرهنگی و شخصیتی عرفان و سایر بازیکنان مدیریت شود.

وی درباره دلیل تغییر سرپرست در وسط مسابقات انتخابی المپیک، گفت: سرپرست تیم ملی ما از روز اول آقای سهمی بود اما به دلیل گرفتاری‌هایش در فوتبال و بیماری‌اش نتوانست تمامی اردوها و کمپ‌های داخلی و خارجی را پوشش دهد. ما می‌آبادی را سرپرست تیم ملی گذاشتیم تا ان‌شاءالله بعد از انتخابی المپیک مجددا سهمی به کارش برگردد. اگر سهمی هم نتواند حضور پیدا کند چند گزینه مدنظر داریم تا یک سرپرست تمام و کمال برای تیم ملی مشخص کنیم اما در جریان مسابقات می‌آبادی بیمار شد و به بیمارستان رفت. ما حتی سعی کردیم خودمان برخی کارها را انجام دهیم. البته سرپرستی شان بالاتری نسبت به توانایی من دارد.

وی ادامه داد: در هر حال بعد از اینکه می‌آبادی در بیمارستان بستری شد و چند روز در هتل مانده بود تصمیم گرفتیم خالقی را به جای او به قطر بیاوریم و در روزهای آخر او سرپرست تیم باشد. این عین واقعیت است.

رییس فدراسیون هندبال همچنین درباره دلیل سفر الله‌کرم استکی به ایران و بازگشتش به دوحه در جریان مسابقات، گفت: الله‌کرم برداشتی از حرف برخی دوستان در فدراسیون داشت که می‌تواند خانواده‌اش را به قطر بیاورد. من شخصا با آن مخالف بودم. اگر می‌توانستیم چنین امکانی را فراهم کنم شاید خانواده همه بازیکنان را می‌آوردم. الله‌کرم به دوحه آمد و گفت می‌خواهد خانواده اش را بیاورد، ما مخالفت کردیم اما بعد با متوجه شدم که کمردرد دارد. تست MRI نشان داد و با مشورت کادرفنی موافقت کردیم که او به ایران برگردد تا مداوا شود و به جای اینکه خانواده‌اش به قطر بیایند او به دیدار خانواده‌اش برود. در این میان بیشتر بحث هزینه‌ها مطرح بود. اگر چنین هزینه‌ای را فدراسیون متقبل می‌شد اولا در پرداخت به مشکل می‌خورد بعد هم باید برای همه این موضوع را فراهم می‌کرد. البته استکی بعد از اینکه به ایران آمد با خانواده‌اش و با هزینه شخصی به دوحه برگشت. هیچ مشکلی هم در این رابطه نبود.

وی همچنین درباره میزبانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک بین قاره‌ای، گفت: من در سوچی روسیه از مسئول مسابقات قول گرفتم. حتی با حسن مصطفی هم حرف زدم و مشکلی در این باره نیست و بستر برای میزبانی فراهم است اما منتظر هستیم تا نمایندگان سایر قاره‌ها نیز مشخص شوند.

251 43

 


7438808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است