اقتصادی 17:34 - 03 آذر 1393
وزیر راه:
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح خط آهن گرگان - اینچه برون روز 12 آذر ماه سال جاری با حضور رِؤسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس آخوندی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کریدور پس از گذر از ایران، ترکمنستان و قزاقستان در انتقال کالاهای ترانزیتی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشورهای آسیایی نقش مهمی را ایفاء خواهد کرد.



وی تصریح کرد: بخش عمده ترانزیت در جهان بین چین و غرب انجام می شود و هم اکنون 350 میلیون تن سالانه در این مسیر ترانزیت می شود، ضمن آن که این کریدور در اتصال چین به اروپا و روسیه به خلیج فارس نقش محوری خواهد داشت.



وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در کنار کریدورهای شمال و جنوب کریدورهای شرقی و غربی دریای خزر نیز برای ما اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه محور شرق دریای خزر با تلاش مثبت سه کشور ترکمنستان، قزاقستان و ایران به بار نشسته است.



آخوندی با بیان آن که افتتاح این خط آهن آثار مثبتی در منطقه خواهد داشت، افزود: ملت های ایران، قزاقستان و ترکمنستان از سابقه دیرینه تاریخی برخوردارند و این مسیر در جهت توسعه تجارت صلح آمیز بین ملت های آسیای میانه نقش مهمی را ایفاء خواهد کرد.



وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درصدد هستیم در نخستین سال های افتتاح این خط آهن حدود سه میلیون تن بار در این مسیر جا به جا شود و پس از آن میزان ترانزیت کالا در این کریدور به پنج میلیون تن و سپس به ده میلیون تن افزایش یابد.



آخوندی بر ضرورت انعقاد موافقت نامه های حمل و نقل بین کشورهای این مسیر تأکید کرد و گفت: در صورت امضای موافقت نامه های حمل و نقل، مسافر و بار در این مسیر، این کریدور مهم شرق خزر هم چنان به صورت عملیاتی باقی خواهد ماند.



وی گفت: بر اساس زیرساخت های موجود در این مسیر قطارهای مسافری می توانند در این کریدور با سرعت 160 کیلومتر و قطارهای باری با 120 کیلومتر سرعت حرکت کنند.



وی گفت: برای استقبال دیگر کشورهای منطقه از این مسیر باید نرخ تعرفه عبور در این مسیر به حداقل برسد تا این کریدور مهم کشور بتواند با بقیه کریدورهای فعال در این عرصه رقابت کند.



وزیر راه و شهرسازی با بیان این که همزمان با افتتاح این کریدور، افزایش ظرفیت محورهای داخلی هم در دست اقدام قرار گرفته است، گفت: برای افزایش حمل و نقل در این مسیر باید پشتیبانی های لازم را انجام دهیم و متعاقب آن به دنبال فعال کردن کریدور خواف به هرات هستیم تا ترانزیت کالا در این مسیر نیز از ایران به افغانستان افزایش یابد.



وی با اشاره به مزیت های کریدور غرب دریای خزر نیز افزود: این مسیر از تهران، رشت، انزلی و پس از گذر از آستارا به خط آهن جمهوری آذربایجان متصل می شود و این سومین کریدور ما در غرب دریای خزر است تا نقش ایران را در ترانزیت کالا در منطقه افزایش دهد.



اقتصام(3)ل.الف.ی/1108**1558

انتهای پیام /*


5261488
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است