استانی 23:38 - 12 اسفند 1393
سرپرست میراث فرهنگی مهدی‌شهر:
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدی‌شهر گفت: 170 هنرمند صنایع‌دستی مهدی‌شهری در سامانه ویستا ثبت و بیمه شدند.

170 هنرمند صنایع‌دستی در مهدی‌شهر بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، همایون جورابلو امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه 170 هنرمند صنایع‌دستی مهدی‌شهری در سامانه ویستا ثبت و بیمه شدند، اظهار کرد: برای 200 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر کارت شناسایی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدی‌شهر از ایجاد مشاغل خانگی در این شهرستان حمایت می‌کند، ادامه داد: 30 فقره شغل خانگی به همت این اداره در شهرستان مهدی‌شهر برای جوانان این شهرستان ایجاد شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدی‌شهر همچنین با بیان اینکه این اداره در راستای کمک به کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر از این کارگاه‌ها بازدید کرده است، افزود: در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر، مشکلات این کارگاه‌ها به مسئولان انعکاس داده شد و مسئولان در خصوص رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

جورابلو با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های مختلفی در حوزه صنایع‌دستی در استان سمنان برپا می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌های لازم و هماهنگی‌های موردنیاز برای شرکت هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر در این نمایشگاه‌ها و نمایش کارهای هنری این هنرمندان از طرف اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدی‌شهر انجام‌ شده است.

وی گفت: ثبت شماره‌دوزی سنگسری و البسه محلی ایل سنگسر به عنوان رشته‌های صنایع‌دستی در لیست صنایع‌دستی کشور و آموزش این هنرها به علاقه‌مندان به این حوزه یکی دیگر از اقدامات مهم این اداره در راستای ترویج هنر صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به اینکه شهرستان مهدیشهر از ظرفیت هنرمندان بسیار خوب در بخش صنایع‌دستی برخوردار است، اظهار کرد: این اداره هنرمندان شهرستان مهدیشهر را برای دریافت مدرک از فنی و حرفه‌ای راهنمایی کرده است.


5970084
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است