به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، خسرو نظری قائممقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم برخی از فعالیتهای صورت پذیرفته در جهت آسیبشناسی شیوهنامه انتخاب معلمان نمونه را انجام نظرسنجی گسترده از فرهنگیان، عوامل اجرایی استانها و مناطق، بهرهگیری از سؤالات و ابهامات طرح شده در فرآیند اجرای شیوهنامه در سال تحصیلی گذشته، مکاتبه با حوزههای مختلف و مرتبط ستادی، برگزاری جلسات هم اندیشی با برخی از مشاورین و معاونین و بهرهگیری از نتایج تحقیقات انجام شده در این حوزه برشمرد.
وی با اشاره به عدم تغییر سهمیه معلمان نمونه در مقایسه با سال قبل، تصریح کرد: کیفیت امتیاز دهی به برخی سنجهها بر مبنای نتایج نظرسنجی و نظرات اعلام شده از سوی معاونتها، سازمانها، بازنگری در نمونبرگهای امتیاز دهی توسط دانشآموزان و شورای مدرسه از 40 به 50 امتیاز، افزودن امتیاز شورای مدرسه اداره به نمون برگ «الف» با توجه به اهمیت شاخصهای نمون برگ در سنجش صلاحیتهای حرفهای معلمان برخی از تغییرات ایجاد شده در شیوهنامه سال جاری است.
نظری خاطر نشان کرد: امتیازدهی به عوامل اجرایی و داوری مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی و آموزش تلفیقی یا فراگیر، افزایش امتیازات نمون برگ الف(نمون برگ امتیازات) به 1155 امتیاز، اصلاح حداقل امتیاز تعیین شده برای احراز عنوان معلم نمونه در سطوح مختلف به تناسب افزایش امتیاز کلی نمونبرگ الف (منطقه، استان و کشور به ترتیب 280، 330و 390)، تغییر در نحوه احتساب سه سال سابقه فعالیت و گروهبندی پستها بر اساس نوع فعالیت، کاهش گروههای شرکت کننده در برنامه از 27 به 25 گروه، استقلال در انتخاب معلمان بخش غیر دولتی و ایجاد تسهیلات ویژه برای انتخاب این همکاران و افزودن مرحله گزینش و انتخاب ستادی برای مرحله کشوری دیگر تغییرات ایجاد شده در شیوهنامه سال جاری است.
وی از عوامل اجرای شیوهنامه در استانها، مناطق و مدارس سراسر کشور، خواست، جهت اجرای مناسب و دقیق شیوهنامه و در نتیجه جلب مشارکت و رضایت عموم فرهنگیان برنامه ریزی داشته باشند.
5433378