استانی 20:53 - 19 مرداد 1399
هشدار استاندار نسبت به کاهش رعایت نکات بهداشتی
ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان در حال رسیدن به مرز شکنندگی هستیم، گفت: به نظر می‌رسد با اعلام وضعیت سفید کرونا در خوزستان، سخت‌گیری‌ها و رعایت کردن نکات بهداشتی کم شده است.

خوزستان دوباره به مرز شکنندگی کرونا نزدیک شد

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۹ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: در سه چهار هفته اخیر مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری‌ها کاهش یافته است با این وجود، اکنون در حال رسیدن به مرز شکنندگی هستیم زیرا به نظر می‌رسد با اعلام وضعیت سفید کرونا در خوزستان، سخت‌گیری‌ها و رعایت کردن نکات بهداشتی کم شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به قرمز بودن دو شهر خوزستان، افزود: با وجود قرار داشتن برخی شهرها در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، وضعیت استان خوزستان سفید تلقی می‌شود اما وضعیت نسبت به چند روز پیش، شکننده‌تر است.

شریعتی بیان کرد: باید بیشتر مراقبت شود و تعداد ترخیصی‌های روزانه افزایش و سیر نزولی روند بیماری حفظ شود و حتی این سیر نزولی بیشتر شود تا با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: در حال حاضر در اهواز تنها در بیمارستان رازی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا انجام می‌شود و دیگر بیمارستان‌ها به سمت خارج شدن از چرخه کرونا سوق داده شده‌اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با این وجود، تعداد بیماران در شهرستان‌های دزفول، مسجدسلیمان و شوشتر افزایش یافته است و باید بیشتر مراقبت کنند. بهبهان نیز باید مراقبت ویژه داشته باشد زیرا در حال رفتن به این سمت است.

وی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در خصوص عزاداری‌های محرم به جز تاسوعا و عاشورا، از سوی ستاد ملی مشخص شده است. دستورالعمل‌های روزهای تاسوعا و عاشورا نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

شریعتی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عید غدیر در برخی مناطق عنوان کرد: در شهرستان کارون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عید غدیر رعایت نشد که این نوع موارد قابل پذیرش نیست و قابل پیگیری است.

استاندار خوزستان افزود: در ماه محرم، موضوع از گستره وسیع‌تری برخوردار است و از هم‌اکنون مسئولان باید آمادگی داشته باشند تا در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، برخورد قهری و در صورت لزوم برخورد قضایی انجام شود زیرا حفظ جان انسان‌ها اوجب واجبات است.

وی بیان کرد: تا زمانی که واکسنی در دسترس عموم قرار نگیرد، بر اساس عقل سلیم و نظرات کارشناسان بهداشتی، محدودیت‌های اجتماعی تنها راهکار تثبیت‌شده مقابله با این بیماری است.

شریعتی تصریح کرد: اعلام وضعیت سفید نباید موجب شود که خطر اوج‌گیری دوباره ویروس را نادیده بگیریم، در غیر این صورت پیامدهای سهمگین آن، همه ما را دچار خواهد کرد.

وی گفت: در خصوص تولید و توزیع ماسک نیز اداره‌کل بازرسی استانداری باید ناظری تعیین کند تا بر همه تولیدکنندگان نظارت کند. در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت سمن‌های تخصصی کمک بگیریم. سازمان صمت نیز از واحدهای تولید ماسک و مواد بهداشتی حمایت کند.

استاندار خوزستان افزود: مدیریت بحران استانداری نیز در تامین مواد اولیه برای تولید ماسک اقدام کند. به گمرک هم تاکید شود مواد تولید ماسک در اسرع وقت ترخیص شوند.

انتهای پیام


10659473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است