سیاسی 14:24 - 10 شهریور 1394
رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه:
رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اجرای پالایشگاه آناهیتا از سال 85 تاکنون در کرمانشاه به تاخیر افتاده، گفت: از مردم بابت این تاخیر عذرخواهی می‌کنیم.

بخاطر تاخیر 9 ساله اجرای "آناهیتا" از مردم عذرخواهی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سید سعید حیدری طیب در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا که امروز (سه‌شنبه، 10 شهریور) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: این پالایشگاه سال 85 به تصویب رسید، اما به دلایل مختلف به تاخیر افتاد که به این دلیل از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی با اشاره به امتیازات فوق‌العاده‌ای که این پروژه دارد، خاطرنشان کرد: احداث پالایشگاه آناهیتا علاوه بر ایجاد شغل و توسعه و تحول اقتصادی در استان، جلوی خام‌فروشی مواد نفتی را نیز می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: امیدواریم بعد از به پایان رسیدن فاز اول، بلافاصله شاهد اجرای فازهای بعدی این پروژه باشیم.

حیدری‌طیب همچنین با انتقاد از بی‌توجهی‌هایی که طی سالیان گذشته به کرمانشاه صورت گرفته، افزود: ما در جنگ، بسیاری از زیرساخت‌های استان را از دست دادیم، در حالیکه دولت وقت می‌توانست از فرصت جنگ استفاده کند و برای پشتیبانی جبهه‌ها قطار را به کرمانشاه بیاورد و بیمارستان‌های استان را تجهیز کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های بعد از جنگ هم آنطور که باید به کرمانشاه توجه نشد و ما امتیاز ویژه‌ای نداشتیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا به عنوان یک رویداد خوب یاد کرد که شاید بتواند بعد از سال‌ها تحولی در استان ایجاد کند.

حیدری‌طیب به پتانسیل‌های مرزی کرمانشاه نیز اشاره و تصریح کرد: سالانه میلیاردها دلار کالا از مرزهای استان ما به عراق صادر می‌شود و باید قدر این ظرفیت‌ مرزی را بدانیم.

در ادامه محمد رزم دیگر نماینده کرمانشاه در مجلس نیز از تاخیر 9 ساله آناهیتا انتقاد کرد و گفت: 571 هکتار زمین کشاورزی مرغوب که می‌توانست در این سال‌ها برای 12 هزار نفر از اهالی منطقه شغل ایجاد کند، برای احداث پالایشگاه لم‌یزرع ماند و مردم منطقه هم بیچاره شدند و هم صاحب پالایشگاه نشدند.

وی افزود: این پروژه طی مدت 9 سال تا کنون چهار مدیر عوض کرده و تنها سه درصد پیشرفت فیزکی داشته که جای تامل دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید فاز اول پروژه ظرف 5 یا 6 ماه به اتمام برسد، افزود: مرحله مهم فازهای بعدی شامل تسطیح، مهندسی و طراحی، خرید و نصب تجهیزات و ... است که باید به سرعت پیگیری شود.

رزم در پایان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست به پروژه‌های مهم استان مانند اسیدسیتریک، کارخانه داروهای گیاهی، کاغذسازی غرب و ... توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام


6991877
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است