بین‌الملل 21:37 - 13 خرداد 1399

پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و «جورج بوش» به آن فرار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، القدس العربی آورده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال تشدید اعتراضات در نزدیکی کاخ سفید از سوی نیروهای ویژه حفاظت از رئیس جمهور آمریکا به مخفیگاهی سری در زیر ساختمان کاخ سفید منتقل شد.

هر چند وی یکساعت بیشتر در این مخفیگاه نماند اما همین کافی بود که این مخفیگاه و تاریخ آنکه به جنگ جهانی دوم بر می گردد و جورج بوش  در جریان حملات یازده سپتامبر از آن استفاده کرد، بر سر زبانها بیافتد.

این رسانه می نویسد: این پناهگاه سری که ترامپ به آن منتقل شد(PEOC) نام دارد و دربخش شرقی ساختمان کاخ سفید قرار دارد و یکی از پناهگاههای امن برای حمایت از رئیس جمهور آمریکاست. این پناهگاه مخصوص مرکز عملیات ویژه ریاست جمهوری است و تاریخ آن به جنگ جهانی دوم بر می گردد که برای حفاظت از جان فرانکلین روزولت از بیم حملات آلمان نازی بنا شد و در سال ۱۹۵۰ در دوره ریاست جمهوری هری ترومن توسعه داده شد و بعدها برای تحمل حملات هسته ای مستقیم تجهیز شد.

به نوشته این رسانه؛ این ساختمان مرکز ارتباطات پیشرفته ای دارد و امکان استفاده از آن به شکل جداگانه از کاخ سفید در (صورت رخنه امنیتی) به منظور ارتباط با همه سرویس های امنیتی در آمریکا وجود دارد. این پناهگاه ویژه حفاظت برای مدت طولانی نیست اما برای پناه دادن رئیس جمهور و خانواده و معاون و تیم ریاستی تا زمان انتقال به پناهگاه دیگر کفایت می کند.

القدس العربی گزارش داد: این ساختمان چندین بار توسعه و نوسازی شده است که آخرین آن در زمان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود که هزینه ای بالغ بر ۳۷۶ میلیون دلار صرف آن شد. این ساختمان همچنین مرکز عملیات و سالن اجتماعات با گنجایش ۱۶ نفر را دارد و شامل دیوار با صفحه های بزرگ رصد است و با یگان مهندسی ارتش آمریکا در ارتباط است. رئیس جمهور می تواند از طریق راه پله مخفی، به این پناهگاه دسترسی پیدا کند.

این رسانه می نویسد: این پناهگاه همچنین با شبکه تونلهای مخفی که به سال ۱۹۵۰ برمی گردد به ساختمان کپیتال (شامل کنگره و دادگاه عالی آمریکا) و منزل معاون رئیس جمهور و وزارت دفاع (پنتاگون) طبق منابع تایید نشده، متصل است.

القدس العربی نوشت: در جریان حوادث یازده سپتامبر ۲۰۰۱، جورج بوش و معاونش دیک چنی به این پناهگاه رفتند و با مسئولان امنیت ملی نشست برگزار کردند. لورا بوش در خاطرات خود در سال ۲۰۱۰ آورده است: رسیدن به پناهگاه کاخ سفید عبور از دربهای فولادی محکم را برای رسیدن به ساختمانی که شامل سالن اجتماعات بدون پنجره و صفحه های بزرگ و مرکز ارتباطات پیشرفته است، طلب می کند.

این رسانه در پایان به خشم دونالد ترامپ از درز خبر انتقال وی به پناهگاه مخفی زیر کاخ سفید هم اشاره کرده است.


10558780
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است