بین‌الملل 13:09 - 01 آبان 1393
رئیس دفتر جدید حافظ منافع ایران در قاهره ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی و دینی مصر و ایران تاکید کرد که ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با قاهره است.

تاکید رئیس دفتر جدید حافظ منافع ایران در مصر بر گسترش روابط با این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد محمودیان» رئیس دفتر جدید حافظ منافع ایران در قاهره تاکید کرد که ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با مصر و دیگر دولت‌های اسلامی در زمینه‌های مختلف است.

بنا به گزارش روزنامه «الاهرام» محمودیان در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی ضمن اشاره به جایگاه مصر افزود که مواضع ایران و مصر در مورد مسئله سوریه یکی است و در مورد عراق نیز بهتر است مشترک باشد.

وی سپس به پیوندهای دینی و محبت اهل بیت -علیه‌السلام- میان ملت  ایران و مصر اشاره و بر لزوم مبارزه با فرقه‌گرایی در منطقه تاکید کرد. محمود محمودیان افزود که آمریکا حامی تروریسم است و به همین دلیل ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش شرکت نکرده است.

محمودیان در ادامه گفت که حتی اگر مشترکات روابط ایران و مصر 1 درصد هم باشد ایران بر آن تمرکز می‌کند گرچه توافق 99 درصدی بین این دو کشور است.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران در وین نیز گفت که این مذاکرات طولانی خواهد بود و ایران از حق خود در انرژی هسته‌ای دفاع می‌کند.

محمودیان سپس اتهام تلاش ایران برای گسترش مذهب تشیع در مصر را رد کرد و گفت ایران حتی در مورد اهل سنت خود نیز این کار را انجام نمی‌دهد.


5021500
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی استعفای چند فرمانده ارشد در ارتش صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دومینو وار بودن این اتفاقات نتانیاهو را گوشه رینگ می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است