استانی 23:29 - 04 آذر 1393
در گفت‌وگو با فارس عنوان شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هیچ بخاری نفتی چکه‌ای در مدارس آذربایجان غربی وجود ندارد و سیستم گرمایشی تمام کلاس‌های درس آذربایجان غربی استانداردسازی شده است.

استانداردسازی سیستم گرمایشی تمام کلاس‌های درس آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، با توجه به حوادثی که در گوشه و کنار کشور براثر استفاده از لوازم گرمایشی غیراستاندارد رخ می‌دهد و در بسیاری از موارد این نوع حوادث مدارس و عمدتا مدارس روستایی مناطق محروم را متوجه خود می‌کند، ضرورت تجهیز سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

این موضوع در آذربایجان غربی نیز مورد توجه قرار دارد و آموزش و پرورش این استان اقداماتی را به منظور جلوگیری از بروز این حوادث انجام داده است که برای تشریح این اقدامات به سراغ مدیر کل آموزش و پرورش استان رفته‌ایم تا بیشتر در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنیم که مشروح این گفت‌وگو را در ذیل می‌آوریم:

لطفا در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص سیستم گرمایشی مدارس توضیح بفرمایید.

امسال برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس استان حدود 10 میلیارد تومان از طرف سازمان نوسازی کشور اعتبار تخصیص یافته و از محل این اعتبار تمام مدارس استان مجهز به سیتم گرمایشی شده‌اند.

هم اکنون چند مدرسه استان از بخاری استفاده می‌کنند؟

در حال حاضر 9 هزار بخاری در مدارس استان وجود داشته که هیچ کدام از این بخاری‌ها چکه‌ای نیست.

یعنی تمام بخاری‌های موجود در مداری از استانداردهای کافی برخوردار هستند؟

بله، تمام بخاری‌ها استاندارد بوده و به مدیران مدارس نیز اعلام شده که نقص در عملکرد بخاری‌ها را سریعا گزارش داده و از استفاده از بخاری‌هایی که احتمال بروز حادثه ناشی از استفاده آنها وجود داشته باشد آن بخاری را مورد اسفاده قرار ندهند.

آموزش و پرورش استان در سال‌های اخیر با حادثه تلخ آتش‌سوزی  مدرسه شین‌آباد مواجه شد، یعنی با وجود بخاری‌های استاندارد به مردم می‌توانید این اطمینان را بدهید که حادثه مشابهی در مدارس استان رخ نخواهد داد؟

حادثه شین‌آباد حادثه تلخی بود که هیچ زمانی از یادها نخواهد رفت؛ تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی انجام داده‌ایم و بخاری معیوبی در مدارس نداریم ولی برخی حوادث با وجود اینکه احتیاط می‌کنیم احتمال بروز دارند.

آیا مدیران مدارس نیز در این زمینه اداره کل را همراهی می‌کنند و تا چه اندازه توانسته‌اید مدیران مدارس را در جلوگیری از وقوع چنین حوادثی آماده کنید؟

طی جلسات و نشست‌های برگزار شده با مسئولان مدارس شهرستان‌ها به آنان ابلاغ شده که اگر بخاری نفتی در مدرسه‌ای وجود داشته باشد از نگهداری آن حتی در انبار خودداری کرده و در صورت وجود این نوع بخاری آن را منهدم کنند.

همچنین به مسئولان و مدیران مدارس ابلاغ شده در خصوص وجود کوچکترین اشکال در عملکرد بخاری‌ها اقدام به تعویض آن کنند.

علاوه بر این به همه مدیران مدارس مسائل ایمنی آموزش داده شده تا نسبت به ایمنی مدارس اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

و اما حرف آخر...

آموزش و پرورش آذربایجان غربی در راستای تجهیز کلاس‌های درس به سیستم گرمایشی مناسب و استاندارد تمام تلاش خود را به کار بسته است و تمام توان خود را برای جلوگیری از وقوع حوادثی چون حادثه شین‌آباد به کار گرفته‌ایم امیدوارم دیگر شاهد حادثه تلخ در مدارس نباشیم.

انتهای پیام/61003

 


5271587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است