استانی 21:34 - 19 مرداد 1399

۲۵۵ وکیل در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، تقی مبینی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واژه خبرنگار یکی از لقب‌هایی است که خداوند به رسل خود داده است و نبی به معنای خبر رسان است.

وی گفت: وکیل نیز یکی از معدود صفاتی است که خداوند فرموده برای بندگان خدا کافیست که او بهترین وکیل است.

وی بیان کرد: اگر جایی یک وکیل رسالت خود را عمل نکند از وظایف ذاتی خود جدا شده است.

رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های خوبی در عرصه خبر داشتیم.

تقی مبینی تاکید کرد: کانون وکلای استان حدود ۲۵۵ وکیل پایه یک دارد که سال ۹۱ از کانال منطقه‌ای جدا شده و اکنون یک کانون مستقل است.

وی تصریح کرد: کانون وکلا حدود ۴۰ کارآموز مشغول فعالیت دارد که بعد از طی دوره ۱۸ ماهه امتحانات دیگری از آنان گرفته می‌شود که هر ساله کمیسیون ظرفیت کارآموزان تشخیص می‌دهد و چند روز پیش این کمیسیون در استان تشکیل شده و در نهایت تعداد ظرفیت ۲۰ نفر اعلام شد که شش نفر از آنان از ایثارگران هستند.

رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مجموعه قضائی کشور صد هزار قاضی دارد که اکنون تنها ده هزار قاضی دارد و سوال این است که چرا تنها زمان انتخابات این موارد عنوان می‌شود اما طرحی برای استخدام تعداد قاضی تعریف نمی‌شود.

تقی مبینی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی کشور از نبود کارشناس حقوقی زجر می کشند و در این زمینه ضعیف هستند اما استخدامی هم صورت نمی‌شود و تنها توجه به سمت کانون وکلا است.

وی تاکید کرد: اجباری کردن وکالت در خانواده برای هر واقعه، امری است که می‌تواند از بسیاری از مشکلات حقوقی پیشگیری کند.

رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۵۰۰ پرونده معاذتی مجانی در استان داشتیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس کانون وکلای استان تاکنون برای یک هزار و ۴۳۴ پرونده به صورت مجانی وکالت تسخیری انجام شده است.

رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری افزود: ۹۳۱ پرونده برای افراد بی بضاعت وکالت مجانی صورت گرفته است.

تقی مبینی تاکید کرد: در مورد اینکه اگر وکیلی تخلف کند کانون وکلا با آن برخورد خواهد کرد یا خیر، گفت: کانون وکلا با تخلفات وکلا مانند دیگر افراد برخورد خواهد کرد و آنان را تحت تعقیب قرار می‌گیرد و شاید این سوال پیش آید که وکلای دادسرا و دادگاه‌ها ممکن است هوای وکلای متخلف را داشته باشند اما پاسخ این است که این آرا قابل ارائه به دادگاه‌های انتظامی قضاوت در مرکز است.

رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سال گذشته چهار وکیل متخلف توسط کانون وکلا در استان از شغل وکالت معلق شدند تا دادگاه به تخلف آنها رسیدگی کند اما در مجموع وکلای استان افرادی پاکدست، متدین و آشنا به وظایف خود هستند.

مسئول کمیسیون کارآموزی و امور علمی آموزشی و پژوهشی کانون وکلای استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: خبرنگاران می‌توانند با جامعه وکالت تعامل سازنده برای تقویت بنیه علمی جامعه داشته باشند که این امر موجب جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و رفع مشکلات حقوقی و … خواهد بود.

مهرداد محمدی بیان کرد: رسانه در ایجاد ساختار حقوقی در کشور بسیار نقش دارد به شکلی که نحوه ساخت یک سریال تلویزیونی ممکن است بسیاری از مسائل را به شکل اشتباه در ذهن مردم ایجاد کند.

مسئول کمیسیون کارآموزی و امور علمی آموزشی و پژوهشی کانون وکلای استان چهارمحال و بختیاری گفت: انتخاب میزان کارآموزان توسط کمیسیون مربوطه و با در نظر گرفتن ملاک‌ها به شکل سنجیده و ضابطه مند صورت می‌گیرد.

وی در خصوص هزینه وکالت گفت: در اردیبهشت ماه امسال آئین نامه حق وکاله تغییر داشته که در آن حداقل حق وکاله یک میلیون تومان و حداکثر ۲۰ میلیون تومان است که خودمان هم به این مورد انتقاد داریم و راهکارهایی برای کمتر شدن بیشترین میزان حق وکالت وجود دارد.

مسئول امور مالی کانون وکلای استان نیز در این نشست گفت: وکیل هنگام مراجعه به دادگستری به اتاق تمبر مراجعه می‌کند که این مراجعات به کانون وکلا ارسال خواهد شد که نشان می‌دهد یک وکیل در یک ماه چه تعداد پرونده داشته و متأسفانه از دویست و پنجاه و پنج عضو کانون وکلای استان ۶۵ درصد آنها که حدود ۱۷۰ نفر هستند، بیکار هستند.

بابک بهرامی ادامه داد: این افراد دفتر وکالت داشتند داشته اما کسی برای وکالت به آنها مراجعه نمی‌کند که یک معضل است و برخی شأن در گذراندن امور خود ماندند.

وی در خصوص بیمه وکلا گفت: وکلا برای اینکه تحت پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی قرار گیرند ممنوعیت دارند تنها می‌توانند هر سه ماه یک بار مبلغی را بر اساس سابقه کاری به صندوق واریز کنند تا بعد از چند سال بازنشسته شده و حقوق بگیرند که در استان تنها یک نفر تاکنون توانسته بازنشسته شود اما موضوع بیمه درمان با خود وکلا است که باید به صورت آزاد بیمه شوند.


10659502
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است