استانی 11:09 - 12 شهریور 1393
اخبار شهرستان/
گنبدکاووس - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه گنبدکاووس از برگزاری جلسات مختلف برای برنامه ریزی مراسم و آمادگی شهرستان گنبدکاووس برای استقبال از کاروان حرم رضوی و خادمان این حرم خبرداد.

گنبدکاووس آماده استقبال از کاروان حرم رضوی می شود / تجهیز خیابان های گنبد به پارکومتر

به گزارش خبرنگار مهر، علی علیاری، صبح چهار شنبه در گفتگو با رسانه های استان، گفت : شناساندن فضیلت ائمه اطهار به خصوص حضرت فاطمه معصومه (ص) و اما رضا (ع) از وظایف ماست که در این دهه می توان این فضیلت را بهتر به جوانان شناساند.

وی افزود: خدا را شکر در منطقه ما چه اهل سنت و چه اهل شیعه به ائمه اطهار و ولایت فقیه اشتیاق و ارادت خاصی دارند.

وی بیان کرد: برنامه های لازم و هماهنگی برای عدم ایجاد ترافیک و جابجایی علاقمندان صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمد حسن سبحانی امام جمعه گنبد نیز گفت : خداوند عنایت ویژه به خاندان اهل بیت داشته است بخصوص حضرت فاطمه معصومه (س) ایشان شخصیتی با فضیلت بودند.

وی افزود: حضرت موسی بن جعفر بالای 30 فرزند داشته اند که همه دختران آن به خاطر شرایط حساس زمینه ازدواج انها فراهم نشد و حضرت فاطمه معصومه از طهارت و عصمت خاصی برخوردار بودند خداوند به ایشان و دو برادر بزرگوارشان احمد بن موسی و امام رضا (ع) عنایت ویژه ای داشته اند و سرزمین قم بوسیله این خانم پربرکت شده است.

وی بیان کرد: باید خانم ها و دختران ما این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار دهند خدا را شکر این با فطرت انسانها هماهنگ است گرچه هر چه علم پیشرفت کند ولی سیر حرکت تکاملی دین ما باعث بیداری وجدانها خواهد شد.

سبحانی اضافه کرد: اهل سنت همراه و همگام ما هستند و پیرو ائمه و ولایت می باشند بطور مثال ارادت و اعتقاد خاصی به گلزار شهدای گمنام دارند و در دوره جدید که شورای شهر و شهردار ما از برادران خوب ترکمن و اهل سنت هستند فضای گلزار شهدای گمنام را رد شان انان توسعه دادند

علی جعفری رئیس اداره اوقاف گنبدکاووس گفت : هدف از برگزاری این جلسه برنامه ریز یو هماهنگی کاروان خدام امام رضا است، هر ساله جشنواره رضوی در دهه کرامت برگزار می گردد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ها این خدام در روز جمعه وارد شهر گنبد خواهد شد و در جوار حضرت یحیی ابن زید ضمن ارائه پرچم متبرک امام رضا دعای ندبه و سخنرانی توسط یکی از سخنرانان آستان قدس رضوی بنام حجت الاسلام ابوثانی و مداحی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در کنار این برنامه، برنامه بزرگداشت روز ملی تکریم و تجلیل از امامزادگان طبق هماهنگی با استان و سازمان مرکز همزمان برگزار خواهد شد و در اخر نیز از خادمین، هیات امنا، خیرین نمونه تجلیل خواهد شد.

سید مجتبی مسلمی مسئول تشکل مردمی شباب المومنین و مسئول زیر سایه خورشید استان گلستان گفت : جشن های زیر سایه خورشید از هفت سال گذشته در 8 استان کشور شروع شده است که از همان ابتدا استان گلستان جزو این استانها بوده است.

وی گفت: در سال گذشته این برنامه در 24 استان ، امسال در 31 استان و 10 کشور خارجی از جمله آلمان – هند – لبنان و .. برگزار می شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته 230 برنامه و امسال 240 برنامه در این جشنواره برگزار خواهد شد طی 7 سال گذشته تمام برنامه ها طبق زمانبندی اجرا شده است و فقط یک برنامه لغو شد، امیدواریم امسال هم که این برنامه در ساعت 8-6 صبح روز جمعه در یحیی ابن زید برگزار خواهد شد مانند سالهای گذشته باشکوه باشد، قرار است 300 بسته فرهنگی و صبحانه در این مراسم توزیع گردد.

خیابان های گنبدکاووس مجهز به پارکومتر می شود

حاج نظر شیر محمدلی، رئیس شورای شهر گنبدکاووس در جمع رسانه های استان، گفت:  یکی از معضلات شهر گنبدکاووس پارک خودرو در خیابانهای اصلی شهر است که با همکاری کمیته تخصصی شورای شهر قرار است  پارکومترهایی در سطح شهر احداث گردد، همچنین برای کرایه اتوبوس ها و تاکسی هایی نیز کارتهایی در اختیار مسافرین قرار گیرد که قابل تبدیل به عابر بانک می باشد و به زودی اقدمات اساسی آن انجام می گیرد.

شیر محمدلی در مورد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت گفت: اولویت کاری شهرداری و شورای شهر در برنامه های بلند مدت تکمیل کمربندی و ساماندهی رودخانه گرگان رود، در میان مدت احداث پارک در تمام مناطق شهری گنبد  و استفاده از فضای سبز برای تمامی شهروندان احداث پرکینگ طبقاتی و برنامه کوتاه مدت نیز ایجاد شهروند الکترونیکی و آسفالت تمامی معابر و کوچه هایی که خاکی بوده و شن ریزی نشده است تاکنون تمام خیابانهایی که جدول کشی نشده اند را جدول کشی کردبم و به زودی آسفالت خواهد شد و تا پایان سال خیابان بدون آسفالت در شهر را نخواهیم داشت.

وی در خصوصی وضعیت بحرانی ورزش گنبد گفت: ورزش باعث پویایی جوانان می شود و سلامتی جامعه با ورزش عجین شده است متولی ورزش اداره ورزش و جوانان است ولی یکی از دغدغه های ما هم ورزشی اسا و هدف ما ورزش همگانی است تا آن را تقویت و حیاء کنیم.

وی بیان کرد: در بلوار امامزاده تا خود یحیی ابن زید جاده سلامت را بنا نهادیم که پیاده رو آن احداث شده است همچنین در 2 نقطه در این مسیر قرار است وسایل ورزشی جانمایی شود که جوانان از این فرصت استفاده کنند.

شیرمحمدلی اظهار کرد: توسعه اماکن ورزشی در کنار پارکها نیز از دیگر برنامه های مات که در بوستان معلم و بوستان شهدای گمنام این کار صورت گرفته است، پرداختن به ورزش قهرمانی و تیم داری فلسفه جداگانه ای دارد و باید در این خصوص اعتباراتی جذب گردد که در حال حاضر بودجه ورزشی آنقدر نیست که تیم داری کنیم ولی در حد وسع و توان مان همکاری و حمایت لازم در این خصوص خواهیم داشت.

وی در خصوص احداث بازارچه در کنار عیدگاه اهل سنت که فقط 2 بار در سال از آن استفاده می شود، گفت: تلاش می کنیم بازارچه ای در کنار این عیدگاه مانند جمعه بازار احداث کنیم تا هزینه های بدست آمده از این بازارچه صرف عمران همان عیدگاه و اطراف ان منطقه شود که با علما اهل سنت جلسه ای نیز گذاشته شد و آنان فرمودند با توجه به اینکه وقف شخصی است از لحاظ شرعی مصلحت نیست این کا صورت گیرد.

وی در خصوص اسپانسر والیبال گنبد گفت: رایزنی های زیادی انجام شده است تا آقای جواهری بتوانند همانند گذشته اسپانسر این والیبال باشند تیم والیبال با تیم جواهری شناخته شده است و با توجه وبه اینکه ایشان چند سالی با مشکلات و محاسن این والیبال آشنا هستند اولویت اول ما ایشان می باشد که غیر اینصورت اسپانسرهای دیگر را مدنظر قرار خواهیم داد.

حمید امینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در خصوص شایعات استیضاح شهردار گفت: وظیفه ما سوال از شهرداری و روند کار وی و خدمت به مردم است و با توجه به فرمایشات رهبری و رویکرد فرهنگی با انتظار مدیریت جهادی از شهردار را داریم. که در اوایل کار این انتظار برآورد نشد و سوالاتی را از شهردار محترم داشتیم ولی به مرحله استیضاح نرسیدیم قرار شد یک فرصت دو ماهه به شهردار قائل شویم تا اگر توسعه متوازن شهر و خدمت به شهروند و جامعه شهری کوتاهی کردند درباره سوالاتی داشته باشیم و اگر قانع کننده نباشد به مرحله استیضاح برسانم. که خوشبختانه بعد از جلسه ای که با شهردار داشتیم این تعامل و همکاری ایجاد شده است و اکنون وی همکاری خوبی را با شورای شهر دارند که امیدواریم به مرحله استیضاح نرسد.


4635316
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است