گوناگون 19:04 - 04 مهر 1395
معاون اول رییس جمهور، در مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) گفت: این مراسم، مهم‌ترین جلسه زندگی من است تا انسان‌های فداکاری را ببینم که کارهای بزرگ خود را به نمایش می‌گذارند.

معاون اول رییس جمهور در مراسم بزرگداشت پیوند اعضا:

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر اسحاق جهانگیری افزود: در مراسمی حضور دارم که انسان‌های شریف و نیکوکار، با تصمیم ب‌موقع و اهدای اعضای بدن عزیزان خود، برای نجات جان بیماران دیگر، کاری بزرگ و خداپسندانه انجام داده اند. کاری که در تاریخ کشور و ذهن ملت ثبت خواهد شد.

  • اهدای عضو، احیای معنویات و اخلاق

 معاون اول رییس جمهور گفت: گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه، موجب احیای معنوی و احیای اخلاقی در جامعه خواهد شد. اهدای عضو، صرفا کمک به حیات زیستی انسان‌ها نیست. خدای متعال فرموده است: کسی که به انسانی حیات می‌بخشد، به یک جامعه حیات می‌بخشد اما کار شما ورای حیات زیستی، معنویات و اخلاقیات را نیز حیات می‌بخشد.

جهانگیری اظهارداشت: سوق دادن جامعه به سمت اهدای عضو، جز با کار فرهنگی و مردمی ممکن نیست و چنین کاری از دولت‌ها برنمی‌آید، این مردم و نخبگان جامعه هستند که می‌توانند خانواده و جامعه را به جایی برسانند که بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و بهترین تصمیم‌گیری را در زندگی خود انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور گفت: رسیدن آمار اهدای عضو از ۵درصد به بیش از ۷۰درصد، طی ۱۰ سال گذشته، حاصل زحمات فرهنگسازان عرصه اهدای عضو است .این کاری بزرگ است که بتوانیم خانواده ای که در سخت‌ترین شرایط روحی و روانی و در دشوارترین موقعیت که عزیزش را از دست داده است، به نقطه ای برسانیم که با تصمیم خود، به یک انسان و یک جامعه حیات دوباره دهد و این معنای واقعی اتخاذ بهترین تصمیم در سخت‌ترین شرایط است.

جهانگیری افزود: پزشکان و تلاشگران پیوند اعضا، افرادی تلاشگر و زحمتکش هستند که باید از آنان قدردانی شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: گاهی اوقات بخاطر یک اشکال کوچک، مهمترین خدمات پزشکان نادیده گرفته می‌شود،  باید قدردانی کنیم  از  پزشکان ایرانی که  کارهای بزرگ و افتخار آفرینی را انجام می‌دهند.

در این مراسم، معاون اول ریس جمهور از خانواده‌های اهدا کنندگان، پزشکان فعال و گروه‌های پزشکی در عرصه پیوند اعضا و فرهنگسازان اهدای عضو اعم از هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان، قدردانی کرد.

 جهانگیری در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که موضوع سلامت را دنبال کند و تمام تلاش دولت این است که طرح تحول سلامت، با موفقیت ادامه پیدا کند.


8184915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است