استانی 21:26 - 03 آبان 1395
با همکاری اداره ارشاد و دارالقرآن کریم زنجان
مدیر دارالقرآن کریم زنجان از برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری دارالقرآن کریم زنجان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان خبر داد.

پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در زنجان برگزار می‌شود

ولی‌الله رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دارالقرآن کریم زنجان طی سال برنامه‌های مختلفی قرآنی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی دارالقرآن به صورت کلاس‌های آموزشی و همایش‌های مختلف برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم به صورت هفتگی از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 شعبه دارالقرآن کریم در زنجان و در مناطق مختلف فعال است، تصریح کرد: دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، آموزشی صوت و لحن، دوره تخصصی قرائت قرآن کریم، کلاس‌های عمومی قرائت قرآن کریم حفظ سوره‌های کوچک قرآن کریم برای افراد سه تا 6 سال از جمله دوره‌هایی است که توسط دارالقرآن کریم زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین دوره قرآنی پیش دبستانی قرآن کریم، روخوانی، روان‌خوانی قرآن کریم، دوره آموزشی تجوید یک و تجوید نیز از دیگر دوره‌های آموزشی این مجموعه است.

رحیمی با اشاره به اینکه به دوره‌های آموزشی دارالقرآن کریم زنجان به صورت ترمیک برگزار می‌شود، اضافه کرد: به صورت متوسط در هر فصل قریب به 3 هزار نفر در دوره‌های آموزشی این مجموعه قرآنی شرکت می‌کنند.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان همچنین گزارشی از برنامه‌های مشارکتی دارالقرآن کریم نیز ارائه کرد و گفت: در 19 آبان ماه پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون مذکور در بخش قرآن در رشته حفظ یک تا کل قرآن، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی برگزار خواهد شد، گفت: همچنین در بخش عترت در رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و اصول عقاید برگزار می‌شود.

رحیمی در پایان تصریح کرد: این آزمون با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دارالقرآن کریم زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، سال گذشته چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت استان زنجان با حضور یک‌هزار و 192 نفر  شامل  944 نفر از شهرستان زنجان، 57 نفر از زرین رود، 18 نفر از طارم، 93 نفر از صائین‌قلعه و 60 نفر از خدابنده برگزار شد.


8246456
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است