بین‌الملل 11:27 - 07 تیر 1401

توان رزمی نیروهای روسیه کم شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که نیروهای روسی در حال از دست دادن کارایی رزمی خود هستند و علیرغم حضور شش ارتش مختلف، تنها در «سیویرودونتسک» به موفقیت تاکتیکی دست یافته‌اند.

وزارت دفاع انگلیس در آخرین ارزیابی خود از درگیری ها در اوکراین با انتشار توییتی نوشت: نیروهای اوکراینی بعد از عقب نشینی از سیویرودونتسک، به متحد کردن و تثبیت موقعیت های خود بر روی زمین های مرتفع تر در شهر «لیسیچانسک» ادامه می دهند و همچنین با حملات موفقیت آمیز در عمق خطوط نیروهای روسی، فرماندهی و کنترل ارتش روسیه را مختل می کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در فاصله بین ۲۴ الی ۲۶ ژوئن (۳ الی ۵ تیر)، روسیه با استفاده از موشک‌های دوربرد، حملاتی شدید و غیرمعمول را در سراسر اوکراین انجام داد. این سلاح‌ها به احتمال زیاد شامل موشک های AS-۴ KITCHEN متعلق به دوران شوروی و موشک‌های مدرن‌تر AS-۲۳a KODIAK می‌شدند که از حریم هوایی بلاروس و روسیه شلیک شدند.

وزارت دفاع انگلیس افزود که این تسلیحات برای هدف قرار دادن اهداف با اهمیت راهبردی طراحی شده بودند، اما روسیه همچنان به جهت مزیت تاکتیکی به استفاده از آنها در تعداد و مقیاس زیاد ادامه می دهد.

این بیانیه در پایان آورده است: روسیه همچنین به طور مشابه، عناصر اصلی شش ارتش مختلف را به میدان فرستاد، اما در سیورودونتسک تنها موفقیتی تاکتیکی به دست آورد. نیروهای مسلح روسیه به طوری فزاینده از درون خالی می شوند. آنها در حال حاضر سطحی از اثربخشی رزمی ضعیف را تجربه می کنند که احتمالاً در درازمدت ناپایدار است.

همه این ها در حالی است که روز گذشته منابع خبری روسی اعلام کردند که نیروهای ارتش روسیه به شهر لیسیچانسک، دومین شهر راهبردی و تنها شهر تحت کنترل نیروهای اوکراینی در جمهوری خلق «لوهانسک» در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین نزدیک تر شده و از عقب نشینی نیروهای اوکراینی جلوگیری کرده اند.


11607636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دارایی کابینه رژیم اشغالگر اعلام کرد که پس از طوفان الاقصی دیگر به نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اعتماد ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که آمریکا نباید خود را بالاتر از هر چیز تلقی کند و باید به درخواست جامعه بین المللی پاسخ دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» از زمانی‌ که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین تاسیس شد، فلسطینی‌ها وجود تهدید‌های آمریکا در تلاش برای عضویت در سازمان ملل هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تایید کرد که از ابتلا حمله ارتش اشغالگر به غزه تاکنون بیش از ۷۰۰۰ هزار سرباز و افسر دچار اختلال روانی شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان یونیسف تایید کرد از ابتدای شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون بیش از ۱۳۸۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بازتاب‌های حمله ایران در رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد و رسانه‌های صهیونیست عملیات ایران را عملیاتی بی سابقه در جهان تلقی می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی غیرقابل باور، برای کم کردن تعداد اسرای فلسطینی خواستار اعدام آنان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا و آمریکا در واکنش به پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل، بار دیگر دست به استفاده از ابزار نخ‌نمای تحریم بردند و یک سری تحریم‌های جدید اعلام کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مهندسی معکوس ابزاری قدرتمند در زمینه جنگ و درگیری است، زیرا می‌توان از آن برای تحلیل و درک فناوری‌های پیچیده دشمن و استراتژی‌های آن استفاده کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فعال سیاسی آمریکایی در تحلیل پاسخ ایران به اسرائیل گفت دفاع ایران قدرت امپریالیستی غرب را پوچ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است