استانی 14:37 - 07 مرداد 1393
نماینده‌ی مردم زابل:
نماینده‌ی مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: فصل بارش در سیستان و بلوچستان و افغانستان به پایان رسیده است و مسئولان برای نجات این دریاچه باید بدون اقدامات مقطعی، برای برطرف کردن مرگ تدریجی این دریاچه تلاش جدی داشته باشند، از این‌رو مهم‌ترین نقش در این راستا برعهده‌ی دولت است تا با رایزنی‌های دیپلماتیک نسبت به دریافت حقابه ایران اقدام کند.

دولت با رایزنی‌های دیپلماتیک نسبت به دریافت حقابه ایران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «سیدباقر حسینی» رئیس فراکسیون نجات دریاچه‌ی هامون در مجلس شورای اسلامی، تنها راه نجات هامون را دیپلماسی فعال دولت در راستای احقاق حق جمهوری اسلامی ایران در خصوص مطالبه‌ی حقابه هامون برشمرد.

وی با اشاره به تلاش مجلس به‌ویژه فراکسیون احیای دریاچه‌ی هامون برای نجات این دریاچه از خشکیدگی گفت: این فراکسیون تاکنون جلسات متعددی با مسئولان از جمله رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست داشته اما با این حال خروجی در خور توجهی عاید این دریاچه نشده است.

نماینده‌ی مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب‌های سرازیر شده به هامون ناشی از سیلاب‌های طبیعی در افغانستان بود و به هیچ عنوان نباید آن را به پای حقابه گذاشت از این‌رو تفاوت قائل شدن در میان حقابه‌ی ایران و حقابه‌ی هامون بعنوان تالابی که متعلق به همه جهانیان است بسیار مهم است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون اقدامی برای برطرف کردن آلایندگی در سیستان انجام نشده است، گفت: دولت اقدام جدی در تثبیت شن‌های روان داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سیستان بعلت طوفان‌های شن رتبه‌ی نخست کشوری را در بیماری‌های تنفسی مثل آسم و سل دارد، خاطرنشان کرد: مردم سیستان چشم به تدبیر رئیس‌جمهور دارند و امیدوارند خواسته‌های آنها درباره‌ی ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری محقق شود.

انتهای پیام


4353040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است