ورزشی 10:34 - 28 بهمن 1397
دیدار بین دو تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب و فرازبام دهدشت در هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال کشور که پنج شنبه (۲۵ بهمن) برگزارشد، با درگیری‌هایی همراه بود که اکنون با گذشت چند روز از این دیدار، حواشی آن همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل هندبال زاگرس: دهدشتی‌ها رسم میهمان‌نوازی را به‌جا نیاوردند

سجاد اعظم مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به حواشی و درگیری‌های بوجود آمده در این دیدار، اظهار کرد: تیم زاگرس اسلام آبادغرب از ابتدای مسابقات لیگ برتر هندبال تاکنون میزبانی تیم‌های مختلفی را برعهده داشته، اما حتی یک حاشیه در هیچکدام از این رقابت‌ها نداشته ایم.

وی به حضور برخی از مسئولین فدراسیون و کمیته برگزاری مسابقات در بازی‌های خانگی تیم زاگرس اسلام آباد غرب اشاره کرد و افزود: در هر بازی خانگی شاهد حضور حدود دو تا سه هزار تماشاگر در سالن بوده ایم، اما به اذعان این مسئولین تمام بازی‌ها را با رعایت قوانین و بدون هرگونه حاشیه از سوی بازیکنان و تماشاگران برگزار کردیم.

مدیرعامل باشگاه زاگرس اضافه کرد: در بازی رفت نیم فصل اول که میزبان تیم دهدشت بودیم، زمانی که برادر مدیرعامل این تیم – لیدر تیم فراز بام دهدشت - به اسلام آبادغرب آمد، نهایت استقبال و مهمانوازی را از او بعمل آوردیم و بازی نیز هرچند که حساسیت بالایی داشت، اما بدون مشکل و با پیروزی تیم ما تمام شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تیم دهدشت برای حضور در لیگ هزینه زیادی کرده و شش ملی پوش را نیز در اختیار داشت، شکست برابر تیم ما برای آنها سنگین بود، به همین دلیل برادر مدیرعامل این تیم پس از پایان بازی تهدید کرد که در بازی برگشت با ۱۲۰۰ هوادار دهدشتی تلافی خواهیم کرد که برای اثبات این ادعا عکس‌های بعد از بازی و تهدیدهای او را داریم.

اعظم اضافه کرد: با این تهدیدات نامه‌ای به فدراسیون هندبال ارسال کردیم و از آنها تقاضا کردیم که همانطور که ما امنیت را در بازی خانگی برای بازیکنان تیم دهدشت فراهم کردیم، آنها نیز باید امنیت بازیکنان ما را تأمین کنند. رئیس فدراسیون نیز باتوجه به مکاتبه‌ای که با آنها داشتیم شنبه قبل (پنج روز پیش از انجام بازی) طی نامه‌ای به اداره ورزش دهدشت تذکرات لازم را به مسئولین ورزش این شهر داد.

وی تصریح کرد: متأسفانه علیرغم تذکرات فدراسیون، در جلسه‌ای که پیش از برگزاری بازی بین مسئولان دو تیم برگزار شد، جز نمایندگان دو تیم و ناظران بازی، از مسئولین انتظامی و برقرار کنندگان نظم و امنیت بازی کسی در جلسه حضور نداشت.

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آباد غرب اضافه کرد: با شروع بازی نیز از همان دقایق اولیه شاهد بودیم که تماشاگران تیم دهدشت پشت دروازه تیم ما با الفاظ رکیک و زشت به بازیکنان زاگرس توهین می‌کردند و حتی یک بار نیز سنگ زیر پای دروازه‌بان ما انداختند. این تنش به گونه‌ای بود که داور بازی چندین بار بازی را متوقف کرد. تماشاگران دهدشتی حتی طبلی را که برای تشویق آورده بودند به سوی بازیکنان ما و داور پرتاب کردند که داور آن را تحویل میز داوری داد.

وی گفت: برادر مدیرعامل تیم دهدشت که لیدر تیم بود مدام به بازیکنان ما فحش می‌داد. در شرایطی که بازی با این فضای پر تنش ادامه داشت، از ناظر داوری انتظار می‌رفت که تماشاگران را از سالن مسابقه بیرون کند، همانطوری که در این لیگ شرایط مشابهی برای یکی از تیم‌ها اتفاق افتاد و ناظر داوری تماشاگران را از بازی بیرون کرد، اما متأسفانه از آنجایی که ناظر داور اصفهانی بود، بی توجه به جو بدی که ایجاد شده بود بازی را ادامه داد.

اعظم افزود: با توجه به اینکه تیم زاگرس اسلام آباد غرب و سپاهان اصفهان هر دو در کورس قهرمانی قرار دارند و داوران و ناظران اصفهانی در بازی‌های گذشته مشکلاتی را برای ما بوجود آورند، در نامه‌ای به فدراسیون درخواست کرده بودیم تا برای بازی‌های زاگرس در تیم داوری از اصفهانی‌ها استفاده نشود، اما علیرغم اینکه فدراسیون موافقت کرده بود در این بازی از ناظر داور اصفهانی استفاده شده بود و حتی نامه محرمانه‌ای که ما برای فدراسیون ارسال کرده بودیم در اختیار داوران اصفهانی قرار گرفته است!

وی با رد ادعاهای مسئولین تیم دهدشت مبنی بر حضور هواداران تیم زاگرس در این بازی، عنوان کرد: می‌گویند ما ۲۰۰ تماشاگر همراه خود به دهدشت بردیم و آنها درگیری را شروع کرده اند، در حالی که ما تنها ۱۶ بازیکن به همراه چهار کادر فنی را به این شهر اعزام کردیم. هزینه‌های اعزام ۲۰۰ تماشاگر و اسکان آنها در دهدشت برای تیمی چون زاگرس بالاست و قادر به انجام آن نیستم.

اعظم بابیان اینکه شبکه استانی دنا ۶۰ دقیقه این بازی را بصورت زنده کاملاً پوشش داد، گفت: فیلم این بازی موجود است، مسئولین فدراسیون می‌توانند آن را بازبینی کنند تا ببینند که بازیکنان ما هیچ تحریک و یا توهینی نکرده اند. اگر چنین اتفاقی حین بازی می‌افتاد قطعاً بازیکنان ما اخطار می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: مسئولان تیم دهدشت قبل از بازی در بلندگوها اعلام می‌کردند که" بازی را برده ایم، فعلاً فحش ندهید" این چه معنی می‌تواند داشته باشد؟ به نظر من این ایجاد درگیری و تنش در این بازی از قبل توسط مسئولین دهدشتی مهندسی شده بود که چه در صورت باخت و چه در صورت برد این درگیری اتفاق بیافتد. بعد از بازی و درگیری‌هایی که رخ داد دو بازیکن ما به بیمارستان منتقل شدند و درحالی که از آنها خبر نداشتیم برادران سپاهی با برقراری نظم در سالن، تیم ما را تا خارج شهر دهدشت همراهی کرده و از ما دلجویی کردند.

اعظم افزود: متأسفانه مسئولین تیم دهدشت عنوان می‌کنند که بازیکن ما نه به خاطر اصابت صندلی به سرش، بلکه به خاطر افت فشار و ۶۰ دقیقه دوندگی به بیمارستان منتقل شده است، مگر این اولین بازی است که بازیکنان تیم ما ۶۰ دقیقه دوندگی دارند. ۱۵ هفته بازی کردیم بدون آنکه بازیکنان ما در یکی از بازی‌ها دچار مشکلی شوند.

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آباد غرب با بیان اینکه اگر تیم ما می‌برد، قطعاً تعداد مصدومان ما بیشتر هم می‌شد، اضافه کرد: از مسئولان تیم دهدشت گله مند هستیم که رسم میهمان نوازی را به جا نیاوردند و آنچه را که در این بازی دیدم خلاف اخلاق ورزشی بود. حتی دو نفر از بازیکنان ما برای نشان دادن بیگناهی تیم با گوشی‌های خود فیلم گرفته بودند که توسط هواداران تیم دهدشت گوشی‌هایشان شکسته شد و آنها را بردند.

وی افزود: گفته می‌شود بازیکنان تیم ما شعارهای قومیتی سر داده اند، مگر ما داعشی و یا نازی هستیم که شعار قومیتی سر دهیم. همه ما ایرانی هستیم و قومیت گرایی را قبول نداریم.

اعظم در ادامه به عدم حضور سرمربی تیم دهدشت در این بازی هم اشاره کرد و گفت: آقای ناصر سلیمی رئیس مستعفی و سابق هیأت هندبال استان و سرمربی تیم دهدشت به واسطه مشکلی که با کرمانشاه داشت در بازی حضور نداشت و با تیم نونهالان دهدشت به مسابقات رفته بود. در کجای دنیا سرمربی یک تیم در یک بازی حساس حضور ندارد تا در صورت وقوع مشکلی بازیکنانش را آرام کند.

وی به موضع گیری دبیر فدراسیون و حمایتش از تیم دهدشت هم اشاره کرد و گفت: آقای رجبی که تاکنون پایش به منطقه کردنشین هم نخورده، چطور ادعا می‌کند که تیم ما مقصر بوده است. ایشان باید به خاطر صحبت‌هایی که داشتند از مردم منطقه کردنشین غرب کشور عذرخواهی کند.

مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس در پایان تاکید کرد: قطعاً توهین‌ها و ادعاهایی که مسئولین تیم دهدشت داشتند را هم ازطریق فدراسیون و هم از طریق استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام


10056711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است